Klacht Essent: bedrogen door een wurg contract en een boete.

Mila

Een jaar geleden werd ik in de media markt aangesproken door een Essent medewerker.
Na het vergelijken van mijn energie kosten zou ik dan bij Essent goedkoper uitkomen. Daarnaast was het volgens de medewerker het beste om een drie jarig contract af te sluiten. Ik kon volgens hem na een jaar al kosteloos opzeggen. Gelijk getekend en kreeg een cadeau bon.
Nu een jaar later krijg ik de jaar afrekening. Mijn energie kosten zijn hetzelfde gebleven als vorige jaar maar mijn kosten zijn gestegen.
Ik wilde mijn contract opzeggen en kreeg te horen dat ik een boete van 125 euro moet betalen.
Ik heb mijn energie vergeleken bij verschillende energie aanbieders en kom goedkoper uit.

Hoe kom ik van dit wurg contract af??? Ik wil per direct stoppen maar zonder de opgelegde boete.

Essent
    Beste heer Lagha,

Ik heb u zojuist telefonisch gesproken.

Omdat u verkeerd geïnformeerd bent over de overeenkomst hebben wij afsproken dat wij alsnog aan de afspraak gaan voldoen en uw overeenkomst boetevrij op een flexibele overeenkomst te zetten met variabele tarieven.

U geeft akkoord te zijn met deze oplossing en waarschijnlijk nog wel een jaar bij Essent bij te willen tekenen. Ik ben blij dat u tevreden bent met deze oplossing.

Ook hier wens ik u hele fijne feestdagen en een energiek 2016.

Groet,

Arjan
    Essent Klantenservice
    Webcare

Ook een klacht indienen over Essent?