Klacht Essent: Bijbetalen jaarafrekening

EPP Boon

Nadat Essent een te hoog voorschot had berekend toen ik net klant was hebben zij dit herberekend en verlaagd van €58 naar €32 per maand. Regelmatig voer ik de meterstanden online in via de website en werd er tot nu toe altijd aangegeven dat mijn voorschot voldoende was en de jaarafrekening rond €0 zou uitkomen. Nadat ik een aantal dagen geleden mijn meterstanden opnieuw online had ingevoerd, werd opeens een voorschot van €44,- geadviseerd. De jaarafrekening bedraagt vervolgens tot mijn verbazing rond de €88,-. Ik vraag me af in hoeverre de verbruiksmanager betrouwbaar is en in hoeverre Essent klanten teveel laat betalen.
Van dit soort verrassingen ben ik als klant zijnde niet gediend. Ik wil graag weten waar ik aan toe ben en niet op het laatste moment hoeven schrikken van een jaarafrekening waarbij bijbetaald moet worden.

Evelien Boon

Een gewenste oplossing zou zijn een specificatie van de jaarafrekening waar de gemiddelde Nederlander zonder verstand van zaken ook iets van begrijpt. Waar betaal ik nou precies voor? En waarom zegt de verbruiksmanager nu ineens iets heel anders?

Essent
    Geachte mevrouw Boon,Ik heb u vandaag 3 keer gebeld op uw mobiel. Ik kreeg 3 keer uw voicemail, die ik uiteindelijk heb ingesproken. Ik stuur u een e-mail naar uw Gmail account met uitgebreide uitleg. Heeft u daarna nog vragen en of opmerkingen dan kunt u een e-mail sturen naar webcare@essent.nl.Met vriendelijke groet,Richard
    Essent Klantenservice
    Webcare

Ook een klacht indienen over Essent?