Klacht Essent: Boete voor een blijvende klant.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 254541
Gebruiker
Stephan
Datum
1 reactie

Details

De klacht


2 x 50 Euro opzegboete omdat het contract binnen een jaar beeindigd was. Ik vind het gewoon niet netjes om dit bij een bestaande klant te doen. Ik heb 2 contracten bij essent nr 0171663326 en 0170473491 en heb het eerste contract opgezegd omdat de woning overgeschreven is. Omdat ik dit contract niet overzet op een ander adres moet ik nu een boete betalen. Naar mijn mening is dit geen manier hoe je bestaande klanten behandeld.
Zoals het er nu naar uitziet ga ik mijn andere contract ook maar op korte termijn beeindigen.

De oplossing

De boete kwijtschelden.

1 reactie

  1. Auteur
    Essent
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste klant,

    Op 17 februari 2017 heeft u via www.klachtenkompas.nl uw onvrede geuit over de opzegvergoeding die wij in rekening hebben gebracht.

    Allereerst wil ik u bedanken dat u de moeite heeft genomen om uw onvrede te uiten.

    Op 18 februari 2017 heb ik telefonisch contact met u opgenomen om uw klacht te bespreken. U geeft in uw klacht aan dat u twee overeenkomsten heeft met Essent. Tijdens ons telefoongesprek blijkt dat u één overeenkomst heeft met Essent. De opgezegde overeenkomst staat op naam van een familielid. Wij zien dit niet als 2 overeenkomsten waarvan u er een op heeft gezegd. Om die reden is de opzegvergoeding terecht.

    Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,
    Dave
    Essent Webcare

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Stephan
Datum
Uiteindelijke oplossing Overigens klopt het bovenstaande niet, omdat hun ook kunnen zien dat alle correspondentie via mij loopt. Helaas bied Essent geen oplossing aan. Heb inmiddels al met Eneco contact gehad en hun willen de kosten voor contract beeindiging van de 2e aansluiting op zich nemen indien ik bij hun een 3 jarig contract neem. Na even controleren blijkt dat ik op het andere adres een Flex aansluiting heb en dus geen boete hoef te betalen!!! Dus nu even de voordeligste leverancier opzoeken en opzeggen. Eind conclusie : ik vind best dat Essent uit coulance de vergoeding had kwijt kunnen schelden of een andere oplossing had kunnen aanbieden. het ene contract voor het andere contract ruilen aangezien hun al konden zien dat er op het andere contract geen vergoeding geld.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry