Klacht Essent: Colportage onder valse voorwendselen.

content Niet opgelost
Ongevraagd ongemak

Stond hier een vervelende verkoper aan de deur die durfde te beweren dat Essent een Nederlandse Staatsdeelneming is het belangrijk is om Nederlandse energie in te kopen. Zover ik kan terugvinden is Essent in handen van een internationeel, Duits bedrijf en klopt dit niet. Volgens de regels mag bij Colportage de consument niet voorgelogen worden. Ik vind het niet oké dat deze medewerker aan mijn buren en mij onder valse voorwendselen iets verkoopt.

Ik wil dat Essent ervoor zorgt dat er geen medewerkers meer onder valse voorwendselen energiecontracten verkopen van deur tot deur. Ik vind het belachelijk dat mensen met foutieve informatie overtuigd worden. Ook zou een excuus op zijn plaats zijn.

Essent
    Goedemorgen,

Hartelijk bedankt voor jouw feedback. Wat ontzettend vervelend om te zien dat u op deze manier bent benaderd door een verkoper. Ik heb u zojuist gebeld, helaas zonder resultaat.

Wij nemen uw klacht heel serieus en zijn hier dan ook erg van geschrokken. Een consument mag op geen enkele manier met foutieve informatie overtuigd worden. Mijn oprechte excuses hiervoor! Om te voorkomen dat dit in de toekomst nogmaals gebeurt, heb ik een klacht ingediend bij de desbetreffende partij over dit voorval. Indien nodig zullen de nodige maatregelen met deze medewerker getroffen worden.

Hopelijk heb ik u op deze manier naar tevredenheid geholpen. Mocht er nog wat zijn, neem dan gerust met ons contact op!

Groetjes Nathalie

Ongevraagd ongemak
Essent geeft aan het desbetreffende bedrijf en medewerkers hierop te attenderen. Ik hoop dat ze dit ook daadwerkelijk doen en er geen contracten onder valse voorwendselen worden afgesloten.

Ook een klacht indienen over Essent?