Klacht Essent: Communicatie met klanten

# 2047
K.W. van Vliet

Toen ik als klant van RWE aan Essent werd overgedaan had ik geen vast contract vwb de prijzen. Ik meende dus op ieder moment te kunnen opstappen. Nee hoor, boete betalen. Essent reageerde op mijn bezwaar met direct incassokosten te rekenen. Verder had men intern maar even vastgelegd dat de discussie beëindigd werd. Dat was niet aan mij meegedeeld gemakshalve. Na een indringend gesprek met de klantenservice de zaak uiteindelijk opgelost door het betalen van de (onterechte) boete en het laten vervallen van de incassokosten.

Ik voelde mij benaderd als het "zonnebankstel" dat niet wist hoe de energierekening zo hoog kwam. Waarschijnlijk klant bij Essent dacht ik.

Essent
    Geachte K.W. van Vliet,Allereerst wil ik u bedanken dat u uw ongenoegen bij Essent kenbaar maakt. Indien u de klacht nogmaals indient en daarbij uw adresgegevens/klantnummer vermeld, dan ben ik bereid om er nogmaals voor u naar te kijken of dat Essent geen verkeerde beoordeling heeft gemaakt.Met vriendelijke groet,
    Essent
    Geachte K.W. van Vliet, Allereerst wil ik u bedanken dat u uw ongenoegen bij Essent kenbaar maakt. Indien u de klacht nogmaals indient en daarbij uw adresgegevens/klantnummer vermeld, dan ben ik bereid om er nogmaals voor u naar te kijken of dat Essent geen verkeerde beoordeling heeft gemaakt. Ik zal dan ook deze klacht als afgehandeld sluiten.Met vriendelijke groet,
    Essent
    Geachte K.W. van Vliet, Allereerst wil ik u bedanken dat u uw ongenoegen bij Essent kenbaar maakt. Indien u de klacht nogmaals indient en daarbij uw adresgegevens/klantnummer vermeld, dan ben ik bereid om er nogmaals voor u naar te kijken of dat Essent geen verkeerde beoordeling heeft gemaakt. Ik zal dan ook deze klacht als afgehandeld sluiten. Met vriendelijke groet,
    K.W. van Vliet
    Het antwoord geeft eens te meer aan dat arrogantie troef is bij Essent. Het gaat om de behandeling die mij ten deel is gevallen. Alle bekijkerij naderhand is flauwekul.
    Essent
    Je kunt hier een nieuwe reactie schrijven...
    K.W. van Vliet
    Het gaat hier over de behandeling van een klant. Of liever de non-behandeling van een klant. Als men de procedure niet als klantonvriendelijk wenst te betitelen dan zegt dat meer over Essent dan over de klant lijkt mij. De behandeling van mijn opmerkingen gaan het fatsoen te buiten; hoezeer er ook in het archief gesnuffeld wordt.
    U zou zich kritiek dienen aan te trekken in plaats van naar de bekende weg te vragen.
    Essent
    Geachte K.W. van Vliet,Zoals mijn collega al heeft aangegeven willen we graag nog een keer voor u nakijken hoe deze boete tot stand is gekomen. Tevens willen we kijken of wij deze boete terecht in rekening hebben gebracht. Als u dit ook wilt kunt u uw postcode, huisnummer en telefoonnummer in een email versturen naar forum@essent.nl.Met vriendelijke groet,Angelique
    K.W. van Vliet
    Ik heb nog geen begin van excuus vernomen, dus voor mij is het nog niet afgehandeld.
    Essent
    Geachte K.W. van Vliet,Zodra blijkt dat wij u onterecht een boete in rekening hebben gebracht, ontvangt u van mij de gepaste excuses.Met vriendelijke groet,Angelique
    K.W. van Vliet
    Het gaat om twee dingen : mi onterechte boete en de behandeling toen ik het daar niet direct mee eens was.
    Een fout van Essent komt niet in het vocabulaire voor.
    Ik ben benieuwd.
    Essent
    Geachte K.W. van Vliet, Zonder uw gegevens kunnen wij helaas niets opzoeken in ons systeem. Ik heb al aangegeven dat u deze gegevens kunt mailen naar forum@essent.nlMet vriendelijke groet, Angelique
    Essent
    Geachte heer Van Vliet,Ik heb u zojuist een email verstuurd met daarin de uitleg omtrent de in rekening gebrachte opzegvergoeding. Met vriendelijke groet,Angelique
    K.W. van Vliet
    Kenmerkend voor het functioneren van klachtenkompas is dat iedereen hier kan lezen hoe u de klacht oplost.
    De uitkomst van uw onderzoek dient dus hier te worden gepubliceerd.
    Voorts vind ik het nog steeds onterecht dat mij een boete wordt opgelegd door het gedwongen overgaan naar Essent.
    Mijn allergrootste bezwaar is nog het feit dat u meent de discussie te moeten sluiten en op grond daarvan incassokosten te moeten rekenen.
    Als u als niet aanvoelt dat dat niet wordt geapprecieerd wat dan?
    Essent
    Het antwoord mag maximaal 500 tekens bevatten, vandaar dat ik niet alles in een antwoord kan vermelden.Gedwongen overgang naar Essent:
    De overgang van RWE naar Essent is op basis van een juridische afsplitsing. Dat betekentdat alle rechten en plichten, en dus ook overeenkomsten, een op een over zijn gegaan tegen dezelfde tarieven en voorwaarden. Gezien het feit dat het hier gaat om een juridische afsplitsing hoeft de klant geen expliciete toestemming te geven voor deze overgang.
    Essent
    Vervolg:Verder is het zo dat de overgang geen reden is voor kosteloos overstappen naar een andere leverancier. Wij zijn dus gerechtigd om een opzegvergoeding in rekening te brengen.Hiermee wil ik nu de discussie beeindigen voor wat betreft de opzegvergoeding en de overname naar Essent.Met vriendelijke groet,Angelique
    K.W. van Vliet
    Steeds als Essent zich moet verdedigen dan wil men de discussie sluiten.
    Het ging mij primair over de behandeling die mij ten deel is gevallen. Het is volgend mij ook niet zo dat ik slechts een mailtje niet heb ontvangen maar meerdere, maar dat is moeilijk aan te tonen. De boete is aan mij terugvergoed door de nieuwe leverancier.
    Mijn klacht ging over hoe u met klanten omging. Uzelf wilde maar van alles uitzoeken. Nu is het net of u uw gelijk haalt terwijl ik nog steeds op een excuus wacht.
    Arrogante doos

K.W. van Vliet

Ook een klacht indienen over Essent?