Klacht Essent: Contract

joke

Beste Consumentenbond .Ik ben al 12 jaar klant bij Essent altijd netjes betaald.Door een misversatand in de maand December wordt nu mijn contract ontbonden.In november heb ik de eindeafrekening gekregen en heb toen geld terug gehad maar heb in die zelfde maand ook voor december betaald .Maar om dat ik te vroeg met betalen was hebben zij het terug gestort met de mededeling te veel betaald.Ik dacht dat ik bij was heb netjes de volgende maanden op tijd betaald .Ik kreeg nu nog een rekening van .Ik betaal elke maand 125,00 en kreeg nu een rekening van 165,00 die heb ik inmiddels overgemaakt dus sta niets meer open .Maar omdat ik nu een nieuw contract af moet sluiten kost mij dat nu 400,00 euro Ik heb maar een uitkering en omdat ik dat niet heb moet ik dat bij mijn kinderen gaan lenen .Heb gevragen aan Essent of ze dat niet kunnen laten vervallen omdat ik al zo lang klant ben bij Essent en altijd netjes betaal . Nee dat doen ze niet ik moet betalen 400,00 euro .vr gr j van Iersel.

Ik wil graag weten of ik hier nog wat aan kan doen .Het gaat maar over een maand .Mag je daarom het contract al ontbinden .

Essent
    Geachte mevrouw Van Iersel,U heeft al meerdere malen contact met ons gehad over de beëindiging van uw contract.Op 11 maart heeft een gesprek gehad met een collega van onze klachtenafdeling. U heeft toen ook aangegeven dat u meerdere brieven van Essent ongeopend weg gedaan heeft als reclame. Tevens heeft mijn collega ook de uitleg gegeven hoe de beëindiging van het contract tot stand is gekomen.Wij mogen inderdaad een waarborgsom vragen als u weer klant wil worden bij Essent. Deze waarborg betalen wij na 3 jaar goed betaalgedrag weer terug. U heeft aangegeven dat dit geen optie voor u is. U dient zich wel op tijd aan te melden bij een energieleverancier naar keuze. Dit om te voorkomen dat de netbeheerder komt afsluiten.Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,Angelique
    Essent Klantenservice
    Webcare

Ook een klacht indienen over Essent?