Opgelost door Essent: Dreiging met incassokosten.

content Opgelost
BeausBaas

Door de coronacrisis heb ik deze maand onvoldoende inkomen. Daardoor heeft essent het termijnbedrag niet kunnen incasseren. In hun herinnering word ik ook gelijk geinformeerd over oplopende incassokosten wanneer niet tijdig of niet betaald wordt.
Gelet op de huidige omstandigheden vind ik dit echt schandalig!

Ik wil dat de dreiging met incassokosten komt te vervallen. Zodra het kan, dus wanneer ik inkomen heb ontvangen, maak ik het termijnbedrag alsnog over.

BeausBaas
    Ik heb geen reactie van Esssent ontvangen en wil deze nog steeds.
    Essent
    Beste heer van Dam,

Op dit moment hebben we allemaal te maken met een erg bizarre situatie. Ik hoop oprecht dat het snel verbetert en we allemaal weer vooruit kunnen kijken.

Onze termijnbedragen worden echter wel elke maand in rekening gebracht. Als we niet op tijd een betaling ontvangen sturen we automatisch eerst een herinnering met daarin een betaaldatum waarop het nog zonder kosten betaald kan worden.

Als het dan niet mogelijk is om deze te voldoen, wat ik me heel goed voor kan stellen nu, dan mag u daar zeker een verzoek tot uitstel over indienen bij ons. Dit verzoek hebben wij echter niet ontvangen van u vandaar dat we de herinnering verstuurd hebben. Als we alles zomaar laten vervallen dan lopen alle kosten hoog op en dat willen we voorkomen, ook voor u.

Dus mocht er echt een probleem ontstaan neem dan contact met ons op. Telefonisch, via e-mail of Social Media, het kan allemaal. We staan voor u klaar.

Vriendelijke groet,

Laura
    Webcare Essent

BeausBaas

Ook een klacht indienen over Essent?