Klacht Essent: Essent - verkeerd geinformeerd

Di Quartiere

Op 27 mei kreeg ik mijn eindrekening van Essent binnen.

Omdat ik de vraag had hoe deze is opgebouwd heb ik met de klantenservice van Essent gebeld.
De alleraardigste jongeman (naam even kwijt) heeft mij keurig geholpen en heeft mij duidelijk uitgelegd hoe de eindrekening is opgebouwd.

Ik eindigde het gesprek met de vraag of de eindrekening de enige kosten zouden zijn en dat ik verder geen bijkomende kosten zou hebben. Het antwoord was , nee die 56 euro is het enige wat u Essent verschuldigd bent.

Prima, en terecht. Daar zal je mij absoluut niet over horen.

Vervolgens krijg ik gisteren alsnog een mail dat ik ook nog eens 100 euro moet bijbetalen i.v.m. het welkomstgeschenk.
Alsnog gebeld met de klantenservice en kreeg ik een erg onaardige vrouw aan de lijn.

De toon die mevrouw aansloeg gedurende het gesprek was erg onaardig en zeker niet (ex)klantvriendelijk. Onacceptabel!
Ik stelde de vraag waarom er niet tegen mij gezegd is op 27 mei dat ook nog eens 100 euro bijkomt voor het welkomstgeschenk.

Mevrouw had totaal geen fatsoen om het te begrijpen en zegt letterlijk: het maakt niet uit of mijn collega dat wel of niet gezegd heeft.
Deze extra 100 euro stond al in het systeem en had de alleraardigste jongeman wel moeten zien zei mevrouw.

Uiteraard is het wel van toepassing waarom meneer dit niet aan mij verteld heeft terwijl ik daar wel om vroeg.
Ik ben dus verkeerd geïnformeerd en ik stelde een heel normale vraag aan mevrouw.

Hierbij doe ik een voorstel om in ieder geval 50 euro kwijt te schelden want dit is niet de manier hoe de klant te woord wordt gestaan, ook al is de klant bij Essent weggegaan om wat voor reden dan ook.

Bij voorbaat dank voor uw reactie.

Niels van Wijk

Het lijkt mij in ieder geval redelijk om 50 euro retour te krijgen.
Zo komen we elkaar tegemoet.

Essent
    Hoi Niels,

Dankjewel dat je de moeite hebt genomen om dit bericht achter te laten. Ik vind het oprecht vervelend om te lezen dat het tweede telefoongesprek niet is gelopen zoals je hebt gehoopt. Al is het niet het antwoord dat je vooraf zou verwachten, is het alsnog de bedoeling dat je netjes en vriendelijk te woord bent gestaan.

Ik zie dat je zaterdag een mail van mijn collega hebt ontvangen. Het klopt wat in deze mail staat, het bedrag van de terugvordering van het welkomstcadeau stond op dat moment nog niet in ons systeem. Daarnaast staat het ook in de voorwaarden van je overeenkomst.

Het feit blijft dat dit gewoon betaald dient te worden. Het is logisch dat wanneer je een overeenkomst aangaat en de voorwaarden accepteert, deze voorwaarden door beide partijen worden nageleefd.

Mocht je het fijn vinden dat ik de collega van het laatste telefoongesprek aanspreek op de toon van het gesprek, dan hoor ik het graag!

Groetjes Team Webcare Essent.

Di Quartiere
Essent heeft momenteel geen oplossing geboden

Ook een klacht indienen over Essent?