Opgelost door Essent: Essent desnoods lenen om jaar afrekening te betalen

angry Opgelost
# 190305
Zorg en Hoop

Essent ronselt met kado kaart van 150 euro met een contract van 3 jaar is 150 euro dik terug betaald.
nooit een oververbruik gehad bij essent is ineens mijn jaar afrekening gelijk aan een maand termijn, lijkt er op dat de kado kaart in 2 termijn terug betaald wordt.
Bij de jaar afrekening aangegeven hoe de jaarrekening te betalen naast de maandelijkse betalings termijn geen reactie van Essent. Toen kwam sommatie met directe betalen.
Bij klacht belt Essent dat de incasso door loopt betaling moet zo snel mogelijk desnoods ga ik van iemand lenen. Gem Kredietbank weigert leningen. Brutaal is ga geld lenen om jaarrekening te betalen

acceptatie voorstel betaling jaarafrekening in termijnen

Essent
    Beste klant,

Op 15 oktober 2016 heeft u via www.klachtenkompas.nl uw onvrede kenbaar gemaakt over de bijbetaling van uw jaarafrekening.

Ik heb op 17 oktober 2016 telefonisch contact opgenomen om uw klacht te bespreken.

Tijdens dit gesprek gaf u aan dat u zich beledigd voelt door Essent en het gevoel heeft dat u de cadeaukaart die u bij aanvang van de overeenkomst hebt ontvangen moet terugbetalen door de jaarafrekening.

Ik heb u aangegeven dat dit niet het geval is. U heeft een maandelijks termijnbedrag betaald dat te laag was om het verbruik heeft gehad te dekken. Het bij te betalen bedrag is te laag om in termijnen af te lossen. Om die reden hebben wij een betalingsregeling afgewezen. Wij hebben u een uitstel van betaling aangeboden, maar u heeft aangegeven dat u hier geen gebruik van wilt maken.

Op uw verzoek heb ik dit per e-mail bevestigd. Helaas zijn wij samen niet tot een oplossing gekomen.

Dave
    Essent Webcare
    Beste mevrouw ,
    Op 17 oktober 2016 heb ik u gesproken over het nog openstaande bedrag van 73,08 euro. In het gesprek heb ik met u de mogelijkheden onderzocht voor een betalingsregeling.
    Helaas kan ik met u geen betalingsregeling afspreken omdat het bedrag van 73,08 euro, waar u een betalingsregeling over wenst te treffen, te laag is om in termijnen af te betalen.
    Ik raad u dringend aan het openstaande bedrag van 73,08 euro voor 4 november 2016 over te maken
    Zorg en Hoop
    Essent weigert mee te werken aan een oplossing en blijft op het standpunt. Desnoods ga ik het bedrag lenen. Omdat zij vinden dat zij de kosten van de belasting verhoging door de Overheid verplicht op de klant te moeten verhalen
    Zorg en Hoop
    Het beste dat mij kon overkomen op dit moment is weg gaan als klant bij Essent en nooit meer Essent
    Zorg en Hoop
    Altijd bang geweest voor Essent en zij hebben mijn vrees en angst benadrukt en bevestigd

weg bijEssent

Ook een klacht indienen over Essent?