Klacht Essent: ESSENT en MEDIAMArkt wat een SUPER SLECHTE BEDRIJVEN

PAS OP VOOR ESSENT IN MEDIAMARKT

PAS OP ZET GEEN HANDTEKENING BIJ ESSENT IN DE WINKEL VAN EEN MEDIAMARKT WANT JE ZIT ER GELIJK AAN VAST ZONDER DE WETTELIJKE BEDENKTIJD VAN 14 DAGEN, EN DAT ZEGT DUS AL GENOEG HOE ZE JE OPLICHTEN.
OP ALLES WAT JE KOOPT ZIT EEN BEDENKTIJD BEHALVE DUS OP EEN CONTRACT BIJ ESSENT !!!!!!

Ik stort de € 175,00 retour en Essent vernietigd het contract.

Essent
    Beste mevrouw Landman

Het spijt mij om te horen dat u niet tevreden over de werkwijze van de Essent bij de Mediamarkt. Excuses dat u dit zo heeft ervaren. Wij hebben net telefonisch met elkaar gesproken, helaas kunnen wij u niet tegemoet komen in de oplossing die u aangeeft. En kan Essent niet meer dan we net besproken hebben. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijk groet,

Linda
    Essent Klantenservice
    Webcare
    Zie www.consuwijzer.nl
    Is er een balie van een energiebedrijf in een winkel?
    Bijvoorbeeld: u bent in een elektronicawinkel en er is een aparte balie van een energiebedrijf. Dan zijn er twee situaties mogelijk:
    U bent benaderd door een verkoper om een energiecontract af te sluiten buiten de balie van het energiebedrijf. Dan hebt u recht op een wettelijke bedenktijd van veertien dagen. Dit is situatie 2 op mij van toepassing, gelokt door verkoper mediamarkt naar essentbalie.
    Essent
    Geachte mevrouw Landman,

U heeft op 15 september 2015 een klacht ingediend. Wij stellen het erg op prijs dat u uw ongenoegen kenbaar maakt.

Op 15 september 2015 heb ik telefonisch contact met u gehad. In dit gesprek heb ik het volgende met u besproken:

U heeft zich op 10 september 2015 aangemeld voor gas en elektriciteit bij een Essent-stand in een vestiging van Media Markt. Volgens u had u naar aanleiding van deze aanmelding recht op veertien dagen bedenktijd.
    In het huidige burgerlijk wetboek geeft boek 3, Vermogens recht in het algemeen, regels weer die zowel gelden voor eigendom, beperkt zakelijke rechten als voor verbintenissen. De algemene regels omtrent verbintenissenrecht vindt men in boek 6 van het burgerlijk wetboek. Alle bijzondere overeenkomsten zijn opgenomen in boek 7 en tevens deels in boek 7A van het burgerlijk wetboek. Boek 7 bevat bijvoorbeeld de regels omtrent de koopovereenkomst, schenking, overeenkomst van opdracht, vaststellingsovereenkomst, enzovoort.

Met een koopovereenkomst wordt bedoeld (art 7:1 van het burgerlijk wetboek) een overeenkomst waarbij de één zich verbindt een zaak te geven en de ander om daarvoor een prijs in geld te betalen.
    De verkoop in Media Markt door Essent is een van de bijzondere vormen van een koopovereenkomst, te weten: consumentenkoop (overeenkomst tussen een consument en een bedrijf).
    Veel aankopen vinden plaats in een winkel. Dat noemen we een verkoopruimte. Ook een Essent-stand in een bestaande winkel is een verkoopruimte. Het is een verkoopruimte, omdat Essent regelmatig zijn producten op deze wijze te koop aanbiedt.
    Net als bij andere overeenkomsten heeft de consument bij het afsluiten van een energie-overeenkomst op afstand of buiten de verkoopruimte recht op bedenktijd.
    De leveringsovereenkomst is in uw geval rechtsgeldig, omdat u door het plaatsen van uw handtekening schriftelijk in de verkoopruimte van Essent binnen de Media Markt heeft ingestemd. U heeft door het ondertekenen van het formulier aangegeven dat u akkoord gaat met de actievoorwaarden “Cadeaukaartenactie”. Hierin staat vermeld dat een klant voor het direct ontvangen van de cadeaubon afziet van de bedenktijd. Door hier mee akkoord te gaan is artikel 3.2 van de Algemene Voorwaarden niet van toepassing. Dit betekent dus dat u geen recht had op een bedenktijd.
    Wij zijn van mening dat wij u terecht aanmelden per 10 september 2015. Wij gaan daarom niet in op uw verzoek om uw aanmelding te annuleren.

Kim
    Essent Klantenservice
    Webcare
    Erna
    Het vervelende doordrukken van het personeel van de MediaMarkt om je in te schrijven bij Essent en daarna het blijven aandringen van de Essent medewerker is buiten alle proporties. Verder staat er duidelijk in consuwijzer.nl dat als je benaderd word 'buiten' de balie van een Energieleverancier dat je 14 dagen bedenktijd hebt. Dus Essent houd zich niet aan de regels. En dat een bedrijf op deze manier een klant wil behouden is buiten alle proporties van redelijkheid en billijkheid.

Erna

Ook een klacht indienen over Essent?