Klacht Essent: Essent komt afgesproken tarieven niet na

BK2912

Op 19 december 2013 heb ik Essent gebeld omdat ons contract binnenkort afloopt en ik benieuwd was of ze ons een nieuw aanbod konden doen.
Dat hebben ze gedaan en met dat aanbod ging ik akkoord. Via de mail heb ik de overeenkomst ontvangen en daar stond in: De overeenkomst kunt u binnen veertien kalenderdagen na ontvangst van deze e-mail telefonisch herroepen.
Vervolgens krijg ik op 2 januari een bevestiging met daarin nogmaals de overeenkomst, alleen zijn de prijzen nu verhoogd!
Ik heb maandag direct contact gehad met de klantenservice en na overleg blijkt dat de kosten voor de opslag verhoogd zijn Ik kan niet meer annuleren aangezien die 14 dagen al verstreken zijn. Ik sluit dus een overeenkomst met Essent en vervolgens sturen ze twee weken later gewoon een nieuwe overeenkomst met hele andere prijzen. Waar je dus niet meer onderuit kan.Mevrouw van de klantenservice kon zelf niets voor mij doen maar heeft een klacht aangemaakt. Nu 6 dagen later heb ik nog steeds niets gehoord.

Ik wil graag dat de eerste overeenkomst nageleefd word. Met de overeenkomst en dus de tarieven van 19 december ben ik akkoord gegaan. Dan kan het toch niet zo zijn dat er 2 weken later een nieuwe overeenkomst verstuurd word, waarmee ik niet akkoord ben!
In het kort spreek je af om iets te verkopen voor 100 euro en daar maak je een contract van en vervolgens stuur je 2 weken later een nieuw contract voor 150 euro, want ja de opslagkosten zijn verhoogd. En u kunt er niet vanaf want de 14 dagen bedenktijd zijn al voorbij.

Essent is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.