Klacht Essent: Essent reageert niet op schriftelijke opzegging en diverse telefoontjes

H.T. Reubsaet

In mei heb ik bedrijfspand verkocht per 1 augustus 2018. Op 15 juni heb ik dan ook alle contracten per 1 augustus schriftelijk opgezegd. Die opzegging is verstuurd naar Essent Postbus 689, 5201 AR 's-Hertogenbosch. Daarop nooit een bevestiging gehad. Vervolgens ben ik al vanaf begin augustus aan het bellen en heb diverse medewerkers aan de telefoon gehad.

Telkens werd beloofd het probleem aan te pakken en zou ik direct teruggebeld worden. Ook werd terzijde nog even vermeld dat ik een boete zou moeten betalen vanwege het opbreken van het contract dat per 1 januari 2019 afloopt en ik te laat zou zijn met een opzegging. Ook dat klopt niet. 15 juni is ruimschoots 6 maanden.
Vanaf 1 augustus heb ik geen toegang meer tot het pand en ik wens dan ook niet meer te betalen voor de energievoorziening. Blijkbaar is het binnen ESSENT niet mogelijk dit op een juiste manier af te handelen en komt men toezeggingen om terug te bellen gewoon systematisch niet na en laat men dit contract met alle kosten van dien gewoon doorlopen. Ik hebZoals ik al eerder vermeldde heb ik alle gesprekken opgenomen en kan ik zo de namen leveren van de betrokken medewerkers. In mei heb ik het betreffende pand verkocht per 1 augustus 2018. Op 15 juni heb ik dan ook alle contracten per 1 augustus schriftelijk opgezegd. Die opzegging is verstuurd naar Postbus 689, 5201 AR 's-Hertogenbosch. Daarop nooit een bevestiging gehad. Vervolgens ben ik al vanaf begin augustus aan het bellen en heb diverse medewerkers aan de telefoon gehad. (Voor alle duidelijkheid: Al deze gesprekken heb ik opgenomen en had ik graag bijgevoegd, maar dat is niet mogelijk omdat jullie maar bestandjes tot 2 MB toelaten.) Telkens werd beloofd het probleem aan te pakken en zou ik direct teruggebeld worden. Ook werd terzijde nog even vermeld dat ik een boete zou moeten betalen vanwege het opbreken van het contract dat per 1 januari 2019 afloopt en ik te laat zou zijn met een opzegging. Ook dat klopt niet. Vanaf 1 augustus heb ik geen toegang meer tot het pand en ik wens dan ook niet meer te betalen voor de energievoorziening. Blijkbaar is het binnen ESSENT niet mogelijk dit op een juiste manier af te handelen en komt men toezeggingen om terug te bellen gewoon systematisch niet na. Hierdoor loopt het contract gewoon door met alle kosten van dien. Ik heb inmiddels al de eerste aanmaning in huis.

Ik wil dat het contract per 1 augustus 2018 wordt beëindigd en dat de door mij in acht genomen opzegtermijn in acht wordt genomen.

Essent
    Beste meneer/mevrouw Reubsaet,

Ik vind het jammer om te lezen dat het zo is gegaan en dat je het gevoel hebt dat Essent niet meewerkt. Uiteraard willen we onze uiterste best doen om dit voor je op te lossen.

Het postadres dat je doorgeeft is helaas niet juist en dat kan ook de verklaring zijn waarom de opzegging niet is verwerkt. Het juiste postadres is: postbus 1484 5200BM in Den Bosch.

Ik zou graag de bestanden willen ontvangen zodat wij actie kunnen ondernemen om het adres af te melden. De bestanden kun je sturen naar webcare@essent.nl. Mocht je de meterstanden nog hebben per 1 augustus 2018 dan ontvangen wij dat ook graag.

Denis
    Webcare Essent
    H.T. Reubsaet
    Ik ben verbaasd en verbijsterd over het feit dat het Postadres niet klopt. Op alle correspondentie die ik krijg van Essent staat het door mij gebruikte postadres.

Ik heb inmiddels al 5 maal een medewerker van Essent aan de lijn gehad en iedereen zegt weer wat anders. Ook corresponderen die telefonische gesprekken niet met een mail, die ik heb gekregen. Volkomen in tegenspraak. Het is inmiddels bijna vijf uur en er was mij vanmorgen beloofd om per omgaande het beëindigingscontract op te sturen, wat ik moest ondertekenen en direct moest terug mailen. Ben daarvoor speciaal thuisgebleven, de hele dag Tot nu toe nog niets. Zeer ergerlijk. Hoe is het mogelijk?

Hier nogmaals mijn gegevens: Klantnummer: 20011879. De electrometer wordt automatisch uitgelezen, maar ik zal toch nog een aantal foto´s bijvoegen van de stand op 1 augustus. Foto van gasmeter is ook toegevoegd. Nu ik de foto´s wil opladen, krijg ik de mededeling dat er maar maximaal 3 kunnen!

Ik verwacht nu wel actie.

Essent
    Beste heer Reubsaet,

Fijn dat wij elkaar zojuist gesproken hebben. Zoals beloofd stuur ik u hier een reactie.

Ik heb de situatie besproken met mijn collega's van Essent zakelijk en ook uw contactpersoon per e-mail benaderd. Er is mij beloofd dat er begin volgende week nogmaals contact wordt opgenomen met u.

Ik hoop dat u snel van uw vakantie kunt genieten.

Will
    Essent webcare

Ook een klacht indienen over Essent?