Klacht Essent: Essent staat mensen onbeschoft te woord

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 188266
Gebruiker
Miranda
Datum
5 reacties

Details

De klacht

Na eerder al ervaren te hebben dat Essent niet in staat blijkt om klanten fatsoenlijk te woord te staan heb ik besloten om over te stappen, nu heb ik mijn eindafrekening gehad van hen met de mededeling dat ik geld terug zou ontvangen en wel op 22 september

Kort voor het ontvangen van mijn eindafrekening werd er door Essent nog een termijnbedrag in rekening gebracht, Essent was niet duidelijk met hun communicatie over het feit of deze bedragen met elkaar verrekend zouden worden.

Gewacht tot na 22 september om te kijken of Essent het bedrag van de eindafrekening zou verrekenen maar niets gehoord, tot ik op 27 september een brief krijg waaruit blijkt dat de eindafrekening verrekend is en dat het overgebleven bedrag van 17 euro met 20 euro incassokosten is verhoogd.

Meerdere malen contact met Essent gehad via mail en telefoon vanwege in mijn ogen onterechte incassokosten maar Essent blijft onbeschoft en wil de onterechte incassokosten toch betaald zien

De oplossing

Ik verwacht op zijn minst een fatsoenlijk excuus van Essent voor hun onbeschofte manier van klantcontact, verder lijkt het mij niet meer dan redelijk dat de ten onrechte in rekening gebrachte incassokosten worden geschrapt

5 reacties

  1. Auteur
    Essent
    Datum
    Beste klant,

    Op 3 oktober 2016 heeft u via www.klachtenkompas.nl uw onvrede kenbaar gemaakt over de in rekening gebrachte aanmaankosten. .

    Op 5 oktober 2016 heb ik telefonisch contact opgenomen om uw klacht te bespreken.

    U geeft aan dat u de herinnering niet ontvangen heeft. U heeft na de afmelddatum ingelogd op Mijn Essent om te kijken of u de rekening kon betalen. Dit lukte niet, omdat als de levering inactief is de gegevens niet meer inzichtelijk zijn. U geeft aan dat u heeft afgewacht of u een brief van ons kreeg met het resterende bedrag.

    Ik heb u aangegeven dat het betreffende termijnbedrag betaald had moeten zijn op de dag dat de levering beëindigd was. Op het moment dat u inlogde op Mijn Essent was de rekening reeds achterstallig. Wij hebben u daarna per brief een herinnering gestuurd. Op de eindafrekening die wij u hebben gestuurd hebben wij benoemd dat de terugbetaling exclusief achterstallige betalingen is. U heeft aangegeven dat u wist dat het termijnbedrag betaald moest worden en wat de hoogte daarvan was. De teruggave op de eindafrekening was ook niet voldoende om het volledige termijnbedrag mee te betalen. Na verrekening bleef er nog een bedrag open staan. Omdat wij geen betaling van u hebben mogen ontvangen, hebben wij een aanmaning verstuurd. Pas hierna heeft u contact met ons opgenomen. U heeft ons daarvoor niet benaderd om te informeren wat er open staat en hoe u dit kunt betalen. U heeft aangegeven het af te wachten. Ik heb u gewezen op uw verantwoordelijkheid voor een tijdige betaling.

    U geeft aan het hier niet mee eens te zijn en wenst een compensatie van 20 euro omdat u voor uw gevoel onvriendelijk bent geholpen. Ik heb u namens Essent mijn excuses aangeboden voor dit gevoel. Het is niet de bedoeling dat u dit gevoel krijgt, echter staat dit los van de in rekening gebrachte aanmaankosten. De kosten zijn terecht in rekening gebracht en laten wij niet vervallen.

    Met vriendelijke groet,
    Dave
    Essent Webcare
  2. Auteur
    Miranda
    Datum
    vandaag is er inderdaad contact opgenomen vanuit Essent dit maal wel door iemand die op een normale manier een klant te woord kan staan, echter word hier het verhaal geheel anders geschetst dan wat er telefonisch is besproken.

    zoals al eerder aangegeven worden wij bestookt met leugens vanuit jullie kant en nu staat de reactie van jullie hier weer vol leugens, er is aangegeven dat ik wist dat er inderdaad nog een bedrag betaald moest worden maar dat NIET bekend was welk bedrag.
  3. Auteur
    Miranda
    Datum
    Inloggen om via ideal te betalen was al voor de door jullie gezegde termijn waarin de betaling plaats moest vinden en betalen hierbij ging niet omdat het inloggen in eerste instantie niet ging door fouten op de website en later niet meer omdat de gegevens niet inzichtelijk waren omdat ik geen klant meer ben.

    ik wist dus in tegenstelling tot wat u nu beweerd NIET wat er openstond en kan ook niet zomaar gokken welk bedrag ik moet betalen.
  4. Auteur
    Miranda
    Datum
    jullie leggen de fout nu echter doodleuk bij mij daar ik contact met jullie moest zoeken hierover dit terwijl het jullie fout is dat ik online niets kon inzien en er via andere wegen vanuit jullie geen contact is geweest verder heb aangegeven geen tijd te hebben om tijdens kantoor uren telefonisch contact met jullie op te nemen en er zeker geen zin in heb om een betaal nummer te moeten bellen en daar vervolgens onbeschoft te woord gestaan word.
  5. Auteur
    Miranda
    Datum
    Het mag dus duidelijk zijn dat jullie hier proberen om de fout bij ons te leggen en er op deze manier doodleuk mee weg proberen te komen en geld proberen te verdienen door klanten ten onrechte extra kosten in rekening te brengen, jammer dat jullie op deze manier proberen om aan jullie inkomsten te komen.

    In mijn ogen zijn jullie niets meer en niets minder dan een grote OPLICHTERSBENDE

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Miranda
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Essent?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen