Klacht Essent: Essent stopt met smartphone app voor E-thermostaat

#Bien#

Gisteren kreeg ik een mail van ICY de leverancier van de E-thermostaat met de mededeling dat de samenwerking tussen Essent en ICY per 1 februari stopt. ICY gaat een besluit nemen over het al dan niet continueren van het E-thermostaat platform en de smartphone app.

Bij voldoende belangstelling wil ICY het platform en de App voortzetten voor EUR 1,95 per maand!
Ik heb 5 jaar geleden deze thermostaat juist aangeschaft om deze te kunnen bedienen van afstand en nu moet ik hier in de toekomst ineens EUR 1,95 voor gaan betalen, terwijl er in het verleden nooit gecommuniceerd is dat hier mogelijk kosten aan verbonden zijn. Ik heb deze E-thermostaat alszijnde een thermostaat van Essent gekocht en stoppen hier dus nu mee. Mag dit wel zomaar?

De app kosteloos blijven aanbieden.

Essent
    Beste Sabine,

Ik begrijp dat je geschrokken bent na het bericht van ICY, de maker van de e-thermostaat.

Wij verkopen de e-thermostaat sinds 2016 niet meer. Er is nu besloten dat wij de ondersteuning hiervan zullen overdragen aan ICY. Zij hebben ons echter niet geïnformeerd dat zij hier een betaalde dienst van willen maken. Sorry daarvoor.

Als het goed is, heb je ook bericht van ons gekregen. Wij hebben namelijk een nieuw aanbod voor je klaar staan met een nieuwe thermostaat. Anderzijds bieden we nu ook, zolang de voorraad strekt, een Honeywell Lyric T6 thermostaat aan met extra korting. Dit vanwege het ongemak.

Mochten hier verdere vragen over zijn, bent u welkom om contact met ons op te nemen.

Ron
    Essent

Ook een klacht indienen over Essent?