Klacht Essent: ESSENT webpagina nog steeds zeer beroerd, werkt niet

sad Niet opgelost
Jolokia

Begin juni plaatste ik een klacht over de niet werkende website van Essent. We zitten nu nagenoeg in September, en helaas, er is nog niets aan gedaan. Er is HELEMAAL. NIETS. VERANDERD. De ESSENT website is nog precies hetzelfde en nog steeds een eindeloze bron van frustratie : De oude website staat nog half online, maar functioneert niet. De nieuwe site, met een nieuwe layout, staat ook al (maandenlang) online, maar deze is nog steeds niet af en werkt bovendien ook niet. Allerlei links verwijzen naar elkaar, wat op zich al verwarrend is maar inloggen blijkt volstrekt onmogelijk, je komt steeds in hetzelfde cirkeltje terecht, en ja hoor, daar is de onvermijdelijke "storing". Alweer "storing" ? Ja, alweer. Letterlijk IEDERE KEER dat ik probeer in te loggen is er storing ! Hoe kan dat toch ? Hoe is het toch mogelijk dat zo'n groot bedrijf zo'n beroerde site heeft ? Dit is echt HEEL erg. En het duurt inmiddels al een maand of VIER, zo niet langer.

Ik wil kunnen inloggen omdat ik het factuurnummer van mijn nota wil weten. Dan kan ik dat factuurnummer vermelden bij mijn betaling. Als ik geen factuurnummer heb, duurt het verwerken van de betaling namelijk langer, en dan kan het evt. gebeuren, dat de betaling pas na de "vervaldatum" door ESSENT wordt verwerkt. Dan brengt ESSENT 20 euro "aanmaningskosten" (of "herinneringskosten") in rekening. Dat wil ik niet. Want als ik de hieropvolgende maand mijn nota voldoe, is dat WEER zonder vermelding van een factuurnummer. Want dat heb ik niet, omdat ik kan niet inloggen. Vervolgens boekt ESSENT de eerste 20 euro van deze betaling af op de "herinneringskosten" van de vorige maand. Daardoor blijft de nieuwe rekening deels onbetaald. MAar dat weet je niet, want je kan niet inloggen. DUS komt er WEER 20 euro aan "herinneringskosten" bij. En dit proces herhaalt zich. Zo betaal je iedere maand 20 euro extra en als je vier maanden lang niet kan inloggen, ben je 80 euro aan "herinneringskosten" kwijt. Maar lang je niet kan inloggen, weet je dat niet, DUS gaat het maar door. Enz.

Er moet echt iets gebeuren aan die ESSENT website. Dit is belachelijk.

Zorg dat de website werkt zodat klanten kunnen inloggen en hun gegevens kunnen inzien. Dit duurt al veel te lang, er zijn veel te veel 'storingen' (eigenlijk continu). Een nog niet voltooide, niet functionele website uploaden is daarbij sowiso bad practise.

Bijlagen

Essent
    Geachte heer Leeuwenburgh,

Jammer om te zien dat je dezelfde storing ervaart. Het vervelende is dat ik niet hetzelfde zie en ook geen directe invloed heb op de werking daarvan. Om die reden wil ik graag concentreren op het verrichten van de betaling.

Op dit moment is het maandbedrag van september in rekening gebracht. Deze dient vóór 6 september binnen te zijn. Het kenmerk (factuurnummer) is 465481658510. Twee weken voor de vervaldatum ontvang je een mail en daarin wordt het kenmerk vermeld.

Die mail is een aankondiging van het maandbedrag en die krijg je omdat je huidige betaalwijze handmatig is. Als je het op automatische incasso zet, dan zorgen wij voor een tijdige incassering en je hoeft dan ook geen administratiekosten (€2,42 per maand) te betalen. Mocht je dat willen, dan kun je het aanpassen in de app of ons inlichten. We passen het aan voor je.

Groet,

Webcare Essent

Jolokia
Er wordt weliswaar een alternatief aangedragen voor de betaling ("gebruik automatische overschrijving") maar dat is geen antwoord op mijn oorspronkelijke vraag. ESSENT mag mij dan wel twee weken voor de vervaldatum een email met het factuurnummer sturen, maar aangezien ik op deze (gmail) account ca. 80 emails per dag krijg, iedere dag, is het al erg langzaam, en eerst door 900 berichten spitten vind ik onhandig. Ik zou graag inloggen zoals eerst wel kon, dat ik het hele overzicht duidelijk voor me heb, en de verbruiksmanager kan inkijken. Dat lukt nu niet meer. https://www.essent.nl/content/particulier/klantenservice/mijn_essent/inloggen/index.html - klik op "inloggen bij essent". De URL verwijst naar : https://mijn.essent.nl/selectie Hier de boodschap dat er binnenkort een nieuwe verbeterde site komt, de knop "naar inloggen" verwijst weer naar de pagina waar ik net vandaan kwam Je komt er niet in. De beide pagina's verwijzen naar elkaar.

Ook een klacht indienen over Essent?