Klacht Essent: Essent wil alleen voorstellen van gecertificeerde schuldhulpverleners behandelen en reageert niet

Aart67

Maandag klacht geplaatst op klachtenkompas. Essent reageert met een nietszeggend berichtje en sluit gelijk de klacht af. Reageert vervolgens niet op reactie op de beoordeling van de afhandeling.
Nogmaals de klacht: Medio mei ontving ik via GGN een dreiging loonbeslag. Mijn vrouw heeft met GGN een voorlopige betalingsregeling getroffen waarbij GGN aangaf (gezien de achtergrond die mijn vrouw vertelde) dat het verstandig was met een voorstel te komen om zo de zaak in der minne te schikken. Omdat WHUB ons helpt met meerdere finaniciële lijken uit het verleden, heeft WHUB een voorstel naar GGN gestuurd. Inmiddels heeft GGN dit doorgestuurd naar opdrachtgever Essent, waarbij Essent nu zegt dat ze alleen voorstellen accepteert van een gecertificeerde schuldhulpverlener. Dus ook niet van mij als particulier. Het is toch te bizar voor woorden dat ik nog meer kosten moet gaan maken vanwege het trauma wat ik tijdens mijn uitzending heb opgelopen om zo een voorstel behandeld te krijgen? Een voorstel is een voorstel, GGN vindt het een deugdelijk voorstel nb.

Essent neemt de zaak nu werkelijk in behandeling en reageert op het voorstel zoals gedaan is via WHUB aan GGN

Essent
    Beste mevrouw,

We hebben elkaar zojuist telefonisch gesproken. Bedankt voor uw tijd.

Ik heb voor u GGN gebeld omdat ik uw gegevens niet kon vinden bij ons en het antwoord dat GGN u gaf niet duidelijk voor mij was.

Wij hebben in 2006 uw dossier overgedragen aan GGN. Vanaf dat moment hebben wij geen inzage meer in het dossier. U heeft GGN een voorstel gedaan, zij hebben dit afgewezen met als reden dat wij (Essent) het hier niet mee eens waren.
    Dit is niet correct. De medewerkster van GGN die ik zojuist heb gesproken geeft aan dat zij niets met ons hebben besproken. Dit is ook geen normale werkwijze. GGN heeft het voorstel afgewezen, niet Essent.

Ik begrijp dat er verwarring kan komen door de manier van beschrijven. Zij geven aan dat de opdrachtgever het voorstel heeft afgewezen. Wij zijn in deze niet de opdrachtgever omdat wij geen inzicht en inspraak hebben in het dossier.
    Ik heb u wederom terug doorverwezen naar GGN. Zoals u gevraagd heeft heb ik zojuist het gesprek met GGN hier weergegeven zodat u weer contact kan opnemen met GGN.

Angelique
    Essent Klantenservice
    Webcare

Ook een klacht indienen over Essent?