Opgelost door Essent: Essent zal zijn beloften in moeten lossen.

Marcel

Ik richt me tot “Klachtenkompas” omdat Essent zelf schriftelijk niet bereikbaar is. Er is wel een chat mogelijk met een digitale chat “Robin” die helaas alleen de standaard in zijn vocabulaire heeft. Telefonisch is er slechts de mogelijkheid van terugbellen, hetgeen niet gebeurt.
Terug in de tijd. Door een vriend werd ik gisteren 23/11. geïnformeerd over een interessant aanbod van Essent. Een 5 jarig contract met interessante kortingen.
Ik word hierover gebeld door een mevrouw van Essent, die mij een toelichting geeft op de tarieven en voorwaarden.
Ik heb nu een contact tot begin april 2022, maar dat mag ik uitzitten tot die tijd.
Men biedt aan een contract van 5 jaar met een vaste prijs vanaf 1 april 2022, met de volgende
voorwaarden:
Ingang 1 april 2022
Vaste prijs gas 1,09 euro per m3 incl btw en belastingen.
Elektriciteit normaal/dal gemiddeld ca 30 cent per kWh. Detail in mijn bezit. Inclusie BTW en belasting
Het leek mij interessant om hier op in te gaan.
Maar over een clausule in het contract, wilde ik meer zekerheid.
“Variabele tarieven wijzigen meestal twee keer per jaar, in de regel 1 januari en 1 juli”
Ik heb hier herhaaldelijk en nadrukkelijk op gewezen, dat dit geen zekerheid geeft over een vaste prijs. Maar zij verzekerde mij telkens weer , dat de prijs 5 jaar vast was. Dus niets te wijzigen!
Daarnaast sprak ik met haar over het eventueel tussentijds opzeggen van de overeenkomst. Daarvoor verwees ze me naar de voorwaarden zoals vermeld bij ACM. Voor een contract van 5 jaar dus 125,- euro per product.
Het leek me interessant.
Ze beloofde me, dat er morgen( dus vandaag) iemand zou bellen om de zaak vast te leggen.
Voor de middag zou de heer Max de Groot mij bellen om e.e.a. Contractueel vast te leggen.
Voor de middag geen reactie. Na de middag geen reactie.
Ik belde vandaag opnieuw en sprak opnieuw het verzoek in, mij terug te bellen. Helaas radiostilte.
De enige mogelijkheid om adequaat te reageren lijkt me in dit geval Klachtenkompas. Merkwaardige gang van zaken.
Het kan niet zo zijn, dat Essent mensen op pad stuurt met een verkeerde of onvolledige boodschap.
Ik houd me mbt deze kwestie alle rechten voor.

Afspraken nakomen

Essent
    Goedemiddag,

Het kan natuurlijk niet de bedoeling zijn dat je niet meer terug wordt gebeld. Hiervoor wil ik mijn excuus aanbieden.

Graag zou ik dit telefonisch met je willen bespreken voor een aanbod om onze afspraken na te komen.

Ik ontvang graag jouw telefoonnummer om contact met jou op te nemen.

Je mag je telefoonnummer mailen naar antwoordconsument@essent.nl.

Vriendelijke groet,
    Wendy.

Marcel
Essent heeft vandaag duidelijkheid verschaft over de aanbieding. Ik heb een contract van 5 jaar afgesloten. Tevreden met hetgeen is overeengekomen. Chapeau voor Essent en zijn medewerkers.

Ook een klacht indienen over Essent?