Klacht Essent: herberekening jaarafrekening

rene

Nadat er onlangs een slimme meter is geplaatst kregen we een herberekening en zou ik 336 moeten bij betalen omdat de oude meter te langzaam draaide volgens hun nu is er Door mij een klacht ingediend waarin ik zeg dat we beide een deel verantwoordelijk zijn en dat ze me hadden moeten waarschuwen dat mijn verbruik niet klopte
Ik kom met verschillende voorstellen waar ze absoluut niet aan mee willen weren ik stel een regeling voor beide de helft nee zeggen ze ik vraag een betaalregeling maar alleen op hun antwoord willen ze blijven ze willen een betaling alleen via automatische afschrijving volgens hun
ze zeggen dat wij er het ben hun verbruid hebben
ik heb een bijstandsuitkering en wil een deel betalen en essent zou volgens mij ook een deel moeten betalen omdat ze in 2014 2015 al zagen dat het jaarverbruik niet zou kloppen
dus de fout is niet alleen bij mij
we werden op een kattige manier op geen enkel front tegemoet gekomen
ik vind dit niet terecht

Beide 50% van de rekening betalen

Essent
    Beste rene,

Op 12 mei 2016 heeft u via www.klachtenkompas.nl uw onvrede geuit over de correctienota die u heeft ontvangen van Essent. Deze correctie is gestuurd nadat uw meter is verwijderd. U geeft aan dat wij niet met u meedenken.

Op 13 mei 2016 heb ik telefonisch contact met u opgenomen om uw klacht te bespreken. U geeft aan dat u vindt dat de fout deels bij Essent ligt omdat wij u niet gebeld hebben toen bleek dat u in het laatste jaar minder verbruikt heeft dan voorheen. Ik heb u aangegeven dat het mogelijk is dat het verbruik van een klant wijzigt. Bij extreme verschillen nemen wij contact op met de klant. Dat is bij u niet het geval geweest. Bij extreme verschillen moet u denken aan grote toenames van verbruik.

De meter is vervangen door uw netbeheerder en door hen is de meterstoring geconstateerd. De correctie is door hen aangevraagd. Mijn collega heeft een verzoek bij uw netbeheerder ingediend om contact met u op te nemen voor aanvullende uitleg over de defecte meter.

Bij het bij te betalen bedrag treffen wij normaal gesproken een betalingsregeling van maximaal zes termijnen. Gezien uw situatie hebben wij een langere betalingsregeling afgesproken.

U heeft aangegeven dat u niet tevreden bent met het antwoord. Ik vind dit jammer om te horen.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Dave
    Essent Webcare
    rene
    Ze zeggen overal begrip voor te hebben maar doen verder niks voor je
    ben mijn levenlang klant geweest en dan zegt de mevrouw van de klantenservice dat wij het verbruid hebben hoezo????
    nog nooit een betaling gemist en nuis het onze schuld nee verantwoordelijkheide ligt vindt ik bij beide
    zorgplicht kennen ze niet en tegemoet komen weten ze niet eens wat het betekend
    ik zal niet lang meer klant zijn als het enige is wat ze doen achter het grote berijd schuilen
    rene
    Nog geen reactie klantvriendelijk ?.. ummm nee
    geen ander voorstel dan betalen lekker makkelijk klant heeft het verbruid hoezo ik heb nog nooit betaling gemist en ben niet grof aan de telefoon daar zou de klantenservice eens mee moeten leren omgaan maar is een groot bedrijf met macht dus dan mag dat kennelijk ik ben maar gewoon burger MAKELIJK HÈ MENSEN IN EEN HOEK DRIJVEN ALS GROOT BEDRIJF

Ook een klacht indienen over Essent?