Klacht Essent: Het eenzijdig opheffen van de ondersteuning van de E-thermostaat app.

Wasmachine1974

Het zomaar opheffen van de E-thermostaat app. Het mag niet mijn probleem zijn dat Essent een conflict heeft met de leverancier van de E-thermostaat. Het apparaat kostte destijds een hoop geld en nu is hij voor ons waardeloos geworden terwijl hij nog heel lang mee zou gaan. De afspraak was dat we een op afstand bedienbare thermostaat zouden hebben die een lange tijd meegaat. Onze opgroeiende kinderen zetten te pas en te onpas de temperatuur hoger. Met deze app is het voor ons heel gemakkelijk om de instellingen te controleren als wij niet thuis zijn, nu gaat dat binnenkort niet meer. Wij zijn al jaren klant en ik vind dat Essent ons behoorlijk tegemoet mag komen met een oplossing, namelijk met een soortgelijk apparaat.

Een behoorlijke tegemoetkoming van een soortgelijk apparaat die app ondersteunend is.
Ik ben nog altijd niet tevreden. De mail waarin een thermostaat met korting wordt aangeboden heb ik nog altijd niet gehad. Ik wil onze thermostaat gewoon opsturen naar Essent en een andere thermostaat die wel via de app te bedienen is terug krijgen. Nieuwe klanten krijgen deze al gratis aangeboden als ze overstappen, bestaande klanten pakken jullie iets af en dat vind ik niet juist. Nogmaals, het is niet onze schuld dat de app niet meer werkt, onze thermostaat hebben wij gewoon gekocht en wij hebben niks gratis gekregen. Essent laat zien dat je om je klanten geeft en en ruil de oude thermostaten om voor nieuwe.

Essent
    Beste Wasmachine1974,

Ik begrijp dat u baalt dat wij stoppen met de ondersteuning van de e-thermostaat. Na lang overleg hebben wij inderdaad besloten hiermee te stoppen.

Wat wij niet wisten, is dat ICY, de producent van de e-thermostaat, bij genoeg animo een betaalde dienst wilde maken van de ondersteuning/app. Onze excuses daarvoor.

Als het goed is, heeft u vanuit ons bericht gekregen dat u met veel korting een Honeywell thermostaat kan kiezen. Zo niet, dan krijgt u dit bericht nog.

Ron
    Essent

Ook een klacht indienen over Essent?