Klacht Essent: Hoog gas verbruik januari2019, hen al contact gehad met leverancier Essent en enexis.

Gebruiker1550852887

Jaar 2018, was gas verbruik in januari 93m3, nu januari 2019 232m3 zou hebben verbruik. Ben alleen staand, en 1ste week van januari ben ik er ook nog niet geweest. Een gezin met 2 volwassen kinderen gebruiken dit nog niet. Er is in december 2017, een slimme gas meter geplaatst. Het normale gebruik van mij is tussen de 80m3 en 90m3.
Hoor zoveel klachten van de slimme gas meter dat verbruik ineens is gestegen.

Oplossing, verwarmingsketel is gecontroleerd en geen gas geconstateerd .

Essent
    Beste heer, mevrouw,

Ik begrijp dat u wilt weten wat de reden is van het hoge verbruik ten opzichte van vorig jaar. Meer dan het verbruik en de bijbehorende meterstanden kunnen wij u niet vertellen. Waar het verbruik naartoe gaat in de woning, weet alleen u.

Omdat u in zowel januari 2018 als januari 2019 dezelfde slimme meter had, ga ik er niet vanuit dat het daaraan ligt. Mijn collega heeft gezegd een aantal oorzaken per post toe te sturen. U kunt deze oorzaken nalopen om te kijken of het van toepassing is.

Mocht u toch van mening zijn dat de meter defect is, kunt u bij Enexis een ijking aanvragen. Let wel op dat dit geld kost als blijkt dat de meter goed functioneert. Ik raad dit niet aan.

Ron
    Essent

Ook een klacht indienen over Essent?