Klacht Essent: Ik ben maar voor de helft aansprakelijk, zeker door het feit dat mijn ex dit me nog geflikt heeft

Bedrogen1959

ik heb in 2013 samen met mijn toenmalige vriendin een huis gekocht in Sint Jansteen. Begin 2018 zijn er spanningen ontstaan binnen onze relatie omdat zij iemand had leren kennen op haar werk. We hebben toen het huis te koop gezet. Begin oktober is het verkocht. We zijn toen beiden naar België gegaan. Ik heb via woonstichting Hulst een huurwoning ter beschikking gekregen daar ik geen vaste woonplaats meer had. In november heb ik een nieuwe overeenkomst afgesloten op het nieuwe adres met Essent, een flexibel contract voor onbepaalde tijd.
Nu krijg ik via Essent te horen dat er op 27 juni 2018 via een Nederlands mobiel nummer een 5 jarig contract is overeengekomen en dat er na emigratie een opzegvergoeding van 125 € voor gas en 125 € voor elektriciteit moet betaald worden. Het telefoonnummer stond op naam van mijn ex vriendin. Ik heb aangegeven via mail dat ik voor de helft aansprakelijk ben en dat ze de andere helft bij haar moeten halen. Essent geeft aan dat ik dit maar onderling moet regelen, omdat het contract op mijn naam staat, maar gezien de omstandigheden gaat dit niet. Ondertussen komen er al incassokosten bij omdat ze mij niet kunnen bereiken op dat telefoonnummer. Ik heb aangegeven dat ze mij via mail wel kunnen bereiken en dat dat nummer op haar naam stond maar ondertussen is afgesloten. Met andere woorden, mijn ex heeft mij dit geflikt toen ze al in België een nieuwe woonst had met haar huidige vriend.

Ik wil dat mijn ex minstens voor de helft, zo niet helemaal aansprakelijk wordt gesteld.

Essent
    Beste Gino,

Wat een vervelende situatie! Ik snap dat je hier van baalt.

Ik ben voor je gaan kijken, en de opzegvergoeding is terecht in rekening gebracht. De overeenkomst stond op jou naam, dus zal jij samen met jou toenmalige vriendin moeten bekijken wie wat gaat betalen. Wij kunnen hier verder niets aan veranderen of onderhandelen. Let er wel op dat het incasso proces blijft doorlopen op jou naam. Een betalingsregeling is ook mogelijk om je tegemoet te komen. Hiervoor kun je ons het beste even bellen op telefoonnummer 0900 - 1550. Ik heb je zojuist ook proberen te bellen maar helaas zonder resultaat. Als er namelijk geen actie wordt ondernomen, dan zal er nogmaals 20 euro incasso kosten in rekening gebracht worden. En in het uiterste geval zal de incasso uit handen worden gegeven. Bel je ons even om de mogelijkheden te bespreken?

Ik hoop je bij deze voldoende te hebben geïnformeerd.

Groetjes,
    Webcare Essent
    Bedrogen1959
    Ik probeer vanuit België te bellen op 09001550 of 00319001550 of 003109001550 maar telkens krijg ik te horen dat dit nummer niet in gebruik is. Probeer zo maar iets telefonisch te regelen.
    Essent
    Hoi Gino,

Ik heb zojuist gebeld naar het bij ons bekende 06-nummer, helaas kreeg ik direct de melding dat het nummer niet bereikbaar is. Het is voor ons niet mogelijk om naar een buitenlands telefoonnummer te bellen..

Om te voorkomen dat je nog meer extra kosten krijgt, is mijn voorstel om via de mail een regeling te bespreken. We kunnen over het totaalbedrag een regeling afspreken van maximaal 5 termijnen. Wil je dit of wil je juist minder termijnen, dan horen we dit graag via de mail. We kunnen een startdatum kiezen binnen nu en 4 weken.

We ontvangen graag een kopie van dit bericht samen met jouw adres- en naamgegevens via webcare@essent.nl

Vergeet je niet om ook duidelijk aan te geven hoeveel termijnen je wenst en welke startdatum?
    Mocht het rekeningnummer niet meer juist zijn, dan ontvangen we graag ook nog het juiste rekeningnummer.

Groetjes Tessa | Webcare Essent

Ook een klacht indienen over Essent?