Klacht Essent: Ik moet een opzegvergoeding van 250 euro betalen omdat ik ga samenwonen..

Ik ben in mei 2019 overgestapt van United Consumers gas en stroom (wat me altijd heel goed is bevallen) naar Essent omdat een salespersoon van hen bij mij aan de deur kwam en het allemaal mooi leek om over te stappen naar hen.
Voor 5 jaar vastgelegd omdat dat het meest voordelig was volgens hem. Niets gehoord over een opzeg vergoeding.
Nu ga ik samenwonen en heb geen stroom/gas leverancier meer nodig omdat ik bij mijn vriend ga wonen.

Volgens Essent moet ik nu dus 250 euro gaan betalen aan hen omdat ik voortijdig opzeg.. Te belachelijk voor woorden.
En ik zou een bonus krijgen van hen van 200 euro als ik een jaar bij hen was, die ik nu ook niet krijg.
Dus .. uiteindelijk kost het me 450 euro..

Ik wil dat Essent mij vrijstelt van de opzegvergoeding omdat ik dit niet met voorbedachte rade heb gedaan en ook niet volledig ben ingelicht door de salespersoon. En ik mis ook nog de bonus..

Essent
    Hallo,

Ik kan me goed voorstellen dat de opzegvergoeding van 250 euro rauw op je dak is gevallen. Vooral omdat je nu een hele leuke periode tegemoet gaat.

Op het moment dat je kiest voor een 3 of 5 jarige overeenkomst, kopen wij ook gelijk voor 3 of 5 jaar gas en elektriciteit voor jou in tegen de tarieven die je vast hebt gezet. Het is daarom heel belangrijk om de actievoorwaarden van een overeenkomst te lezen. In onze actievoorwaarden staat namelijk vermeld dat als de overeenkomst tussentijds opgezegd dat er een opzegboete in rekening gebracht kan worden van maximaal 125 euro.

De opzegvergoeding kan ik niet voor je in vermindering brengen. We denken natuurlijk wel graag met je mee. Je zou bijvoorbeeld kunnen verhuizen met jouw overeenkomst. De overeenkomst van je vriend word dan opgezegd. Mocht hij dan een opzegvergoeding in rekening krijgen, dan vergoeden wij de opzegvergoeding van zijn energieleverancier. Op die manier is het toch een win win situatie en ontvang je na enkele maanden jouw welkomstcadeau.

Graag wil ik je adviseren om het te overleggen met je vriend. Houd je ons op de hoogte?

Groetjes,
    Danisha

Ook een klacht indienen over Essent?