Klacht Essent: Incassobureau terwijl 1 factuur niet vervallen is.

Angelo

Geachte Essent,

De factuur van januari kon helaas niet geïncasseerd worden, hier werd ik netjes over gebeld en heb toen de factuur direct betaald. Vervolgens kreeg ik dit bedrag binnen enkele dagen terug gestort en werd de maand februari netjes afgeschreven.

Toen ontving ik een herinnering om factuur van januari te betalen voor 21 Maart.

Toen stond er op 10 Maart een incassobureau voor de deur met de mededeling dat er een betaling achterstand is en dat we direct moesten betalen.

Hoe kan dit ? Factuur van Januari moest volgens de herinnering betaald worden voor 21 Maart 2016 en de factuur van Maart 2016 is niet geïncasseerd.

Hier heb ik over gebeld en werd niet netjes geholpen er werd verteld de incasso procedure loopt en dat automatisch incasso is stop gezet.

Vervolgens ingelogd op de website en daar stond dat de factuur van van Maart op uiterlijk 19 maart betaald moet zijn.

Wat komt een incasso bureau dan doen? Begrijp er niks van

Incasso bureau terug draaien, en zorgen dat dit soort onzin niet gebeurd. De uiterlijke betaal data's zijn tenslotte niet verstreken. Facturen zijn ondertussen betaald met ideal daar ik geen incasso bureau op de stoep wil hebben en zeker niet als het niet terecht is.

Voortaan graag facturen tijdig per email sturen, zodat ik deze zelf met ideal of handmatig kan overmaken. factuur van maart heb ik namelijk nooit ontvangen per email.

Graag uitleg hoe dit kon gebeuren! De incasso procedure die op jullie website staat is niet gehandhaafd en mag hopen dat dit niet nogmaals gebeurd want dan stap ik direct over naar onze oude energie leverancier waar dit nooit is voorgekomen. Daar werden we netjes per email/post op de hoogte gesteld van betalingen etc..

Essent
    Beste Angelo,

Op 11 maart 2016 heeft u via www.klachtenkompas.nl uw onvrede geuit over het incassobeleid van Essent.

Allereerst wil ik u bedanken dat u de moeite heeft genomen om uw onvrede kenbaar te maken.

Ik heb op 11 maart 2016 telefonisch contact opgenomen om uw klacht te bespreken. Wij hebben de oorzaak van de mislukte incasso's doorgelopen. Ik heb u uitgelegd dat een bezoek van een buitendienstmedewerker onderdeel is van onze incassoprocedure. Het is erg jammer dat u het heeft ervaren als een bezoek van een incassobureau. Daar bied ik u namens Essent mijn excuses voor aan.

Dave
    Essent Webcare

Ook een klacht indienen over Essent?