Opgelost door Essent: Jaarafrekening mogen we niet in termijnen betalen!

Status
sad Opgelost
Klachtnummer
# 426366
Gebruiker
de Fries
Datum
3 reacties

Details

De klacht

We kregen een jaarafrekening van Essent waarover we een betalingsregeling wilden afsluiten, maar omdat
het bedrag te laag was (namelijk lager dan € 150,00 ), kon er geen betalingsregeling worden getroffen.
Door zulke situatie komen we financieel in de problemen, omdat we ook nog andere betalingsregelingen hebben lopen.
Bijvoorbeeld door onverwachte kosten na een ziekenhuis bezoek, weer een rekening erbij.
We kunnen maar een keer per maand iets betalen en dan moet je binnen 14 dagen betalen, en als dat niet lukt hup € 20,00
Incasso kosten er bij.
Als zulke grote bedrijven eens wat meer coulance willen geven,
wat betreft betalingsregeling, hoogte bedrag en aantal termijnen,
dan kunnen veel onnodige problemen voorkomen worden.
Als hier geen goede oplossing voorkomt dan melden we de gang van zaken bij de Ombudsman, Radar enzv.

De oplossing

Dat onze jaar afrekening in 3 termijnen betaald kan worden en dat
de incasso kosten niet betaald hoeven te worden of kwijtschelden.

3 reacties

  1. Auteur
    Essent
    Datum
    Hallo,

    Ik kan me goed voorstellen dat het goed balen is, dat er geen mogelijkheid is voor een betalingsregeling onder een bij betaling van 150 euro. Graag had ik samen met jou telefonisch naar een oplossing willen kijken, alleen kreeg ik je niet te pakken.

    Ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen. Voor deze ene keer ben ik bereid om een betalingsregeling te treffen. Het is alleen niet mogelijk om de aanmaankosten in vermindering te brengen. Voor de betalingsregeling kan ik je 2 termijnen aanbieden.

    Mocht je akkoord gaan met de betalingsregeling van 2 termijnen, laat je het me weten?
    Dan maak ik het gelijk voor je in orde :-)!

    Groetjes,
    Danisha
  2. Auteur
    Essent
    Datum
    Hallo,

    Ik kan me goed voorstellen dat het goed balen is, dat er geen mogelijkheid is voor een betalingsregeling onder een bij betaling van 150 euro. Graag had ik samen met jou telefonisch naar een oplossing willen kijken, alleen kreeg ik je niet te pakken.

    Ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen. Voor deze ene keer ben ik bereid om een betalingsregeling te treffen. Het is alleen niet mogelijk om de aanmaankosten in vermindering te brengen. Voor de betalingsregeling kan ik je 2 termijnen aanbieden.

    Mocht je akkoord gaan met de betalingsregeling van 2 termijnen, laat je het me weten?
    Dan maak ik het gelijk voor je in orde :-)!

    Groetjes,
    Danisha
  3. Auteur
    de Fries
    Datum
    Hallo , Danisha

    We gaan akkoord met de betalingsregeling van 2 termijnen,
    Dan maakt u het gelijk voor ons in orde ??

    Maar bij de eerste mogelijkheid stappen we over naar een andere
    Energie bedrijf, wegens in rekening gebrachte incasso kosten.

    Groetjes,

    de Fries

Uiteindelijke oplossing

Auteur
de Fries
Datum
Uiteindelijke oplossing
In 2 termijnen inclusief de incassokosten die niet worden kwijtgescholden, dus niet helemaal tevreden.
Status
opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over Essent?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen