Opgelost door Essent: jaaropgave

Glenndeventer

verkeerde meterstand doorgegeven toen gebeld met Dhr Goedehem en die verzekerde me dat alles goed komt het lijk als het zelfde spelletje weer begin.
oudemeterstand =10080 nieuwe stand = 10142 dus verbruik is 62m3
Hierboven genoemde persoon zou de correctie verwerken maar niet gedaan reden 6 okt gebeld niets was bekend, Bedrag te betalen 429.32 euro
klnr - 170730328 facnr - 51002206543 klnr consumentenbond - 21734971

doorgegevenstand van 10142 verwerken.
oude maandtermijn was 50 euro nieuwe maandtermijn 28 euro geworden hoe kan ik dan zo een bedrag terug moeten betalen

Essent
    Geachte heer Purperhart,Wij hebben u meerdere mailen geprobeerd te bellen, helaas hebben wij u niet kunnen bereiken.De meterstand op de jaarafrekening van 24 september 2013 is een berekende meterstanden. Dit is bij ons de beginstand en bij de vorige leverancier de eindstand.
    De meterstand op de jaarafrekening van 9 september 2014 is een werkelijke stand.
    Als we verder terug kijken naar de werkelijke stand van 28 mei 2013 (10.079) zie we een totaal verbruik van 1.324 m3 in de periode van 28 mei 2013 tot en met 9 september 2014.Op de eindafrekening van de vorige leverancier is er dus weinig verbruik in rekening gebracht (door die berekende stand van 24 september 2013). De werkelijke stand op deze datum is waarschijnlijk hoger geweest. U heeft dus te weinig betaald bij de vorige leverancier. Dit verschil haalt u nu in bij ons.Wij gaan dan ook geen correctie maken. De jaarafrekening is correct.Met vriendelijke groet,Angelique
    Essent Klantenservice
    Webcare
    Glenndeventer
    Van 7 okt tot 15okt 2014 was ik met vakantie en reactie van essent ben ik niet mee eens omdat mijn verbruik geen 1423 m3 is maar 62m3. daarom heb ik een correctie aangevraagd. Bet per mnd 50 euro en nu moet ik 28 euro betalen, Ben een alleenstaande man dus hoe kan ik zoveel verbruiken. Ik heb ook aangegeven at ik een verkeerde gekeken heb daarom vraag ik voor een correctie. Contakt opgenomen mt de geschillencommissie maar moet eerst op een nieuwe reactie van essent. Telnr - 088-80707070
    Essent
    Geachte heer Purperhart, Op 23 oktober heeft u contact gehad met mijn collega. Zij heeft voor een verzoek ingediend bij de verantwoordelijke afdeling.Met vriendelijke groet,Angelique
    Essent Klantenservice
    Webcare
    Glenndeventer
    afhandeling van de zaak is goed verlopen.
    bijvoorbaat dank,
    Grtjes G.D Purperhart

Glenndeventer

Ook een klacht indienen over Essent?