Klacht Essent: kwalijke verkoop methoden en respectloos gedrag

henk1950ziggovijand

en het blijft maar duren. Met regelmaat schenkt de landelijke pers er aan dacht aan. Het blijft echter gebeuren dat Essent zich op kwalijke wijze profileert in individuele klanten situaties. Mijn persoonlijke geval staat dan ook niet op zichzelf en is net als bij zovelen te triest voor woorden. Je moet je er toch als zo'n grote landelijk opererende partij voor schamen dat je zo'n reputatie aan het opbouwen bent, dat je op zo'n laakbare wijze afbreuk doet aan je goede (?) naam. Allereerst door (strategisch!) gebruik te maken van wederverkopers die schijt hebben aan persoonlijke belangen van klanten en alleen uit zijn op eigen gewin. Ten tweede door dan nog eens te blijven volharden in je foute werkwijze. Zoals in mijn geval waarin aantoonbaar door de wederverkoper (....) van Gaslicht.nl een foutief maand totaal bedrag wordt gegarandeerd maar dat na ontvangst van de overeenkomst niet blijkt te kloppen (40% hoger!). Ook de termijn van 5 jaar die plotseling in de overeenkomst vermeldt staat maar die echter nooit genoemd is en waaraan je dan als ZZP-er definitief vast zit. Essent, je moet je schamen dat je niet meer ontvankelijk bent voor het betoog van een gedupeerde die volkomen fout is voorgelicht en er dus in is geluisd. Dat je maar blijft volhouden en nauwelijks communiceert. Essent je moet je schamen dat je uiteindelijk bakzeil haalt als uit een gespreksopname toch blijkt dat er inderdaad nooit is gesproken over een termijn van 5 jaar en je dus geen poot hebt om op te staan en je de overeenkomst dus annuleert maar tegelijk toch ook nog een factuur stuurt over een zogenaamd verbruik waar ik niets van af weet, niet om gevraagd heb en ook volkomen onterecht is omdat er nou eenmaal geen overeenkomst was. Het gaat slechts om een bedrag van € 115 (voor EEN week levering!) maar die door mij om principiële redenen nooit zal worden betaald! Inmiddels heeft Essent de vordering 'verkocht' aan een incasso bureau zodat zij zichzelf aan deze lastige discussie kunnen onttrekken. Essent: schaam je! Schaam je omdat je het woord EXCUSES niet in je vocabulaire hebt staan en van 'goed fatsoen' nog nooit gehoord hebt. Langs deze weg zal ik eenieder op de hoogte houden van het verloop van deze schandelijke affaire die zich voor de rechtbank zal voltrekken. Wordt dan ook vervolgd!

excuses aanbieden en vordering terugtrekken

Essent
    Hoi Henk!

Wat schrik ik van je bericht! Dit is natuurlijk ontzettend vervelend. Omdat het om een zakelijke overeenkomst gaat heb ik je klacht doorgegeven aan onze MKB afdeling. Zij zullen spoedig contact met je opnemen hierover om dit samen jou op te lossen!

Groetjes,
    Mandy

henk1950ziggovijand
dat zij erkennen dat er zeer kwalijk is gehandeld. Vanaf het eerste contact in november 2018 met de wederverkoper Gaslicht.nl, tot op heden waarbij Essent de onterechte vordering heeft verkocht aan Hoist Finance AB die nu eigenaar is van de vordering.

Ook een klacht indienen over Essent?