Klacht Essent: Mag een leverancier de (gratis) ondersteuning van een apparaat dmv app of webpagina zomaar stoppen?

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 340150
Gebruiker
Bart
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Wij hebben jaren geleden toen we klant waren van Essent een E-thermostaat van ICY gekregen. Wij zitten al een aantal jaar niet meer bij Essent, maar dat maakte
voor het gebruik van de thermostaat niet uit. Nu heb ik per toeval vernomen dat ICY (de leverancier van de E-thermostaat) per 1 februari 2019 de samenwerking met Essent stopt en de E-thermostaat niet langer met de app of internetpagina ondersteund wordt. De keuze is 1,95 per maand betalen voor de service van ICY of een nieuwe E-thermostaat kopen. Als er niet voldoende animo is voor het abonnement dan stopt de service alsnog. Meer hierover op https://www.icy.nl/voortbestaan-e-thermostaat-platform-en-smartphone-app/
Ik vroeg me af of een leverancier dit zomaar mag doen.

Gewenste oplossing

Ik wil graag weten wat de regels hiervoor zijn. Na hoeveel jaar mag een bedrijf de ondersteuning van een product dat het nog prima doet stoppen.
Geboden oplossing
De aangeboden oplossing : Ja Sorry, heel vervelend. Heel concreet veranderd dat niets aan de situatie. Als consument moet je nu of €25, per jaar gaan betalen voor een dienst die voorheen gratis was of een nieuwe E thermostaat kopen ( 250,-) . waarbij een functionerend apparaat wordt afgedankt.
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

1 reactie

  1. Auteur
    Essent
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste Bart,

    Ik begrijp dat het balen is om te horen dat wij stoppen met de ondersteuning en dat de producent ICY een betaalde dienst wil maken van de app van de e-thermostaat.

    Ondanks dat wij de e-thermostaat al geruime tijd niet meer aanbieden in ons assortiment, bleven wij wel steeds de ondersteuning hiervan doen. Er is nu besloten dat wij hiermee gaan stoppen. Producent ICY neemt het over.

    Mijn excuses voor het ongemak.

    Met vriendelijke groet,

    Ron
    Essent

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Essent?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen