Klacht Essent: Mediamarkt Essent Contract van vijf jaar zonder dat ik het wist

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 160666
Gebruiker
GeBo
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Altijd een los contract gehad al 35 jaar maandelijks opzegbaar. Wat is er gebeurd, ik liep bijna twee jaar geleden in de mediamarkt Emmen en ben aangesproken door een medewerker van Essent over korting enz. Ik heb hem gezegd dat mijn hoofd er op dit moment niet naar staat omdat mijn vrouw in het ziekenhuis ligt herstellende van een zwaar ongeluk, na aandringen mijn e-mail afgegeven en hem gezegd zet het mij maar op de mail ik kijk er later wel even naar. Dus het leven gaat verder en niet meer over na gedacht. Geen mail en ook geen post ontvangen. kijk in mijn Essent omdat de verwarming van het zwembad we wat stroom gebruikte zag tot mijn verbazing dat ik een vijf jaar contract zeker dalen had. (ik weet van niets meteen gebeld maar Essent zegt dat ik er mee akkoord ben gegaan, ik weet van niets kan dit maar zo. toch niet netjes na 35 jaar om je klanten zo te behandelen

De oplossing

Ik ben niet akkoord gegaan en heb geen handtekening gezet. Wil dus terug naar mijn oude contract zoals het is afgesproken en een bos bloemen is wel op zijn plaats.

3 reacties

  1. Auteur
    Essent
    Datum
    Beste GeBo,

    Op 21 maart 2016 heeft u via www.klachtenkompas.nl uw onvrede kenbaar gemaakt over de overeenkomst die u bij Essent heeft.

    Ik heb op 22 maart 2016 telefonisch contact met u opgenomen om uw klacht te bespreken. U geeft aan dat toen u in de Media Markt was, dat uw hoofd niet naar een energieovereenkomst stond. Echter geeft u aan dat u wel uw e-mailadres en gegevens heeft gegeven. In ons systeem staat dat er een aanmelding voor ZekerDalen vijf jaar is gedaan. Wij hebben de aanmeldbevestiging gestuurd naar het door u doorgegeven e-mailadres. U had veertien kalenderdagen bedenktijd om eventueel te annuleren. Wij hebben geen annulering van u ontvangen.

    U eist dat wij de overeenkomst ontbinden. Ik heb u aangegeven dat wij een rechtsgeldige overeenkomst met u hebben. Dit hebben wij meerdere malen aangegeven. U geeft aan dat u gaat overstappen. Die mogelijkheid heeft u. Ik heb u gewezen op de opzegvergoeding die wij dan in rekening brengen.

    Met vriendelijke groet,
    Dave
    Essent Webcare
  2. Auteur
    GeBo
    Datum
    Ik geef het nog een keer aan heb geen E-mail ontvangen heb geen post ontvangen heb geen ja gezegd heb geen handtekening gezet
  3. Auteur
    GeBo
    Datum
    Inmiddels na vele telefoontjes en ergernis Essent opgezegd moest wel de 250 euro boete betalen van een contract wat ik niet heb afgesloten. Nu Essent en de Mediamarkt Emmen uit mijn bestand gewist ik wil nooit weer wat met deze bedrijven te maken hebben. Ben als trouwe klant enorm teleurgesteld!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
GeBo
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Essent?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen