Klacht Essent: Misleidende actie Essent Mediamarkt

Klachtnummer
# 103436
Gebruiker
Kris
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Op 27 januari 2015 ben ik door Essent benaderd in de Media Markt voor een voordelige overstap van Energie Direkt naar Essent. Ze zouden dezelfde tarieven hanteren en Energie Direkt zou toch komend jaar Essent gaan worden, dus met een overstap zou ik ook nog eens een bonus van €225,00 ontvangen. Essent zou mijn evt overstap boete sowieso betalen, ook als ik eerder zou stoppen dan het contract, mocht ik toch niet tevreden zijn. Ik zou dan €100,00 cadeaugeld moeten terugbetalen. Leek me fair. Thuis, bleek Essent duurder, ook dan de Nuon die langskwam en ben ik overgestapt. Ik kreeg n rekening van €207,22, over 12 dagen geleverde energie en gas van Essent. Daarboven op nog €100, 00 cadeaugeld terug betalen en de boete van Energie Direkt (€150,00) werd niet betaald. (wat mij wel was toegezegd) (+ overig v 2x energiebelasting v €37,23 + 2x netwerkkosten v €14,52 (wordt niet vermeld)!! Ik heb met Essent (3x) gebeld, Nuon op bezoek gehad en met Energie direct gebeld.

De oplossing

Ik zou willen dat Essent in elk geval mijn overstapboete (van Energie Direkt) betaald van €150,00.
Daarnaast lijkt me het niet meer dan redelijk dat Essent het betaalde bedrag van €207,22 over 12 dagen opnieuw berekend en hier een redelijk bedrag van maakt.
Bij Energie Direkt betaalde ik €126, 00 per maand (verhoogd na de eindafrekening in november 2014). Nu heb ik bijna het dubbele betaald voor 12 dagen, dat is toch wel heel absurd.

1 reactie

  1. Auteur
    Essent
    Datum
    Beste mevrouw de Haas,Bedankt voor het uiten van uw klacht. Wij hebben u diverse malen geprobeerd te bellen maar wij hebben u niet kunnen bereiken. Wij zullen u daarom het antwoord op uw vragen per e-mail toesturen. Wij hopen dat u de antwoorden begrijpt.Met vriendelijke groet,Yvonne
    Essent Klantenservice
    Webcare

Ook een klacht indienen over Essent?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen