Opgelost door Essent: Misleidende communicatie jaarafrekening

Sander07

Uit nieuwsgierigheid in November ingelogd op de “mijn verbruikswijzer” van Essent.
Hier kwam ik tot de schokkende conclusie dat mijn maandelijks tarief met zo’n 440 euro moest worden verhoogd.
Dit vanwege vermoedelijk hoog gasverbruik, terwijl wij met zijn 2en in één huis wonen waar 75% van de radiatoren zijn uitgeschakeld.
Hierover via mail contact opgezocht met de Essent klantenservice.
Zij vertelde mij dat de online verbruiksmanager niet klopt en dat zij druk bezig zijn deze te repareren.
Een verhoging van mijn maandbedrag van 90 euro in de laatste 2 maanden (December, Januari) zou genoeg moeten zijn om een jaar afrekening van 0 euro te realiseren.
Ik heb hierop nogmaals een email gestuurd om dit te bevestigen.
Wederom een email vanuit klantenservice verkregen waarin staat dat ik citeer “We kunnen natuurlijk niet zeker weten wat het bedrag dan zou zijn. Maar dat er dan geen gigantische bij betalingen zullen plaatst vinden is wel zeker”.
Gerust gesteld, het advies opgevolgt en mijn maandtarief verhoogt naar het door Essent opgegeven termijn bedrag.
Wetend dat dit mijn jaarrekening op nul zou brengen andere uitgaves gemaakt.
Nu echter een jaarafrekening binnen gekregen met een bedrag van 981 euro!
Nu telefonisch contact opgenomen waarbij ik tot mijn schok te horen krijg dat dit waanzinnige bedrag lijkt te kloppen!
Dit soort communicatie is onaanvaardbaar en brengt onnodig veel stress richting de consument!

Ik zie graag Essent mij tegemoet komen voor deze belachelijke miscommunicatie.
Deze was dermate misleidend dat de onverwachte jaarafrekening een torenhoge druk en stress uitoefend op zowel mij als mijn partner.

Essent
    Beste meneer Suijkerbuijk,

We hebben elkaar vandaag telefonisch gesproken en ik wil je bedanken voor je tijd en het prettige gesprek. Zoals afgesproken heb ik je een e-mail gestuurd met een voorstel en ga ik er van uit dat je klacht naar tevredenheid is opgelost.

Denis
    Webcare
    Sander07
    Ben tevreden met de aangeboden oplossing. Voor mij is de kwestie bij deze afgedaan.

Sander07

Ook een klacht indienen over Essent?