Klacht Essent: misleiding in de mediamarkt door essent: klacht essent

Marco S.

Ben slachtoffer geworden van misleiding door Essent met de Mediamarkt giftcard actie. In het kort worden dingen beweerd / toegezegd die niet kloppen of nagekomen worden.
O.a. dat ik voordeliger uit was bij Essent qua met elektra want de prijzen waren het laate jaar erg gezakt op basis van de lengte van m'n huidige contract was dit een zekerheidje zo verklaardde de verkoper. Dit verhaal werd ingekleed met percentages, & getallen.
In goed vertrouwen in Essent (toch geen kleine naam) het contract getekend, thuis bleek Essent duurder. de 14 dagen bedenktijd bleek niet meer te gelden ivm de giftcards. De boete die ik zou krijgen door verbreken van m'n oude contract werd vergoed door Essent aldus de verkoper, ik kon gelijk met m'n afrekening naar de winkel komen waar ik dat geld terug zou krijgen. Helaas niet waar zojuist bij de winkel geweest de vergoeding wordt pas bij de jaarafrekening vergoed als je het eerste jaar niet opzegd, in het jaar waar je ook nog meer gaat betalen.

Artikel 95m

1.De voorwaarden, verbonden aan een leverings- of transportovereenkomst met een afnemer als bedoeld in artikel 95a, eerste lid, zijn transparant, eerlijk en vooraf bekend. De voorwaarden worden in ieder geval voor het sluiten van de overeenkomst verstrekt en zijn gesteld in duidelijke en begrijpelijke taal.
Aan de hand van dit artikel wil ik dat Essent het contract nietig verklaard, zodat ik terug kan naar mijn huidige leverancier.
Ik ben bereid om 100 euro terug te geven voor de mediamarkt giftcard ( zoals de vorige ook moesten) Ik wil hierin gelijke behandeling.

Essent
    Geachte heer Slingerland,

Wij hebben elkaar zojuist telefonisch gesproken.

Ik waardeer uw terugkoppeling heel erg en ga ervoor zorgen dat dit zeker bij de juiste afdeling terecht komt.
    Ik heb u aangegeven dat het contract niet meer geannuleerd kan worden en het rechtsgeldig is. Wel wil ik u tegemoet komen door de boete van de vorige leverancier per direct uit te betalen.

Ik wil u bedanken voor uw tijd en eerlijkheid in ons gesprek.

Angelique
    Essent Klantenservice
    Webcare
    Marco S.
    Ik ben nog steeds in afwachting van de "directe" uitbetaling van de boetevergoeding, is a lweer 14 dagen geleden. Ik reken op een spoedige afhandeling.
    Essent
    Beste Marco S.

Bedankt voor uw reactie. Ik kan mij goed voorstellen dat u zo spoedig mogelijk de compensatie opzegvergoeding wilt ontvangen.

Ik heb geprobeerd u telefonisch te bereiken. Helaas is dat niet gelukt. Ik stuur u daarom op www.klachtenkompas.nl een reactie.

Wij hebben de compensatie verwerkt. U ontvangt dit omstreeks 21 februari 2016 op het bij ons bekende rekeningnummer.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Dave
    Essent Webcare.

Ook een klacht indienen over Essent?