Klacht Essent: misleiding in de mediamarkt door essent: klacht essent
Details
Klacht
Ben slachtoffer geworden van misleiding door Essent met de Mediamarkt giftcard actie. In het kort worden dingen beweerd / toegezegd die niet kloppen of nagekomen worden.O.a. dat ik voordeliger uit was bij Essent qua met elektra want de prijzen waren het laate jaar erg gezakt op basis van de lengte van m'n huidige contract was dit een zekerheidje zo verklaardde de verkoper. Dit verhaal werd ingekleed met percentages, & getallen.
In goed vertrouwen in Essent (toch geen kleine naam) het contract getekend, thuis bleek Essent duurder. de 14 dagen bedenktijd bleek niet meer te gelden ivm de giftcards. De boete die ik zou krijgen door verbreken van m'n oude contract werd vergoed door Essent aldus de verkoper, ik kon gelijk met m'n afrekening naar de winkel komen waar ik dat geld terug zou krijgen. Helaas niet waar zojuist bij de winkel geweest de vergoeding wordt pas bij de jaarafrekening vergoed als je het eerste jaar niet opzegd, in het jaar waar je ook nog meer gaat betalen.
Gewenste oplossing
Artikel 95m1.De voorwaarden, verbonden aan een leverings- of transportovereenkomst met een afnemer als bedoeld in artikel 95a, eerste lid, zijn transparant, eerlijk en vooraf bekend. De voorwaarden worden in ieder geval voor het sluiten van de overeenkomst verstrekt en zijn gesteld in duidelijke en begrijpelijke taal.
Aan de hand van dit artikel wil ik dat Essent het contract nietig verklaard, zodat ik terug kan naar mijn huidige leverancier.
Ik ben bereid om 100 euro terug te geven voor de mediamarkt giftcard ( zoals de vorige ook moesten) Ik wil hierin gelijke behandeling.
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.