Klacht Essent: Misleiding van gegarandeerd lagere kosten met een verdubbeling van kosten tot gevolg

willem76

Misleidende verkoop. Bij een mediamarkt actie is (200 euro korting op een gekocht product) werd er een voorstel gedaan wat qua voorwaarden beter zou zijn dan de vorige aanbieder (greenchoice). Nu blijkt er in naheffing van EUR 900 voor een jaar. Alle gegevens waren beschikbaar tav mijn vorige verbruik en tarieven. Daarnaast blijkt mijn verbruik lager tot gemiddeld voor een gezin met 2 kinderen. Een dergelijke naheffing is dubbel zoveel als voorgesteld. Niet alleen in de mediamarkt is dit gedaan maar daarnaast ook telefonisch met een medewerker bij het vaststellen van de meterstanden bij aanvang. Er is dus tot twee maal toe een onjuiste voorstelling gemaakt. Van 90 EUR per maand naar 199 EUR per maand is een bizar verschil. Een verschil van 5-10% zou nog kunnen op basis van iets ander verbruik. Er is alleen geen sprake geweest van een wijziging in verbruik.Misleiding op twee fronten, een door te impliceren dat de komende 3 jaar er zekerheid is over de kosten. Twee dat de kosten lager zouden zijn dan voorheen. Beiden niet het geval. Gezien Essent kennis had van de gegevens bij aanvang het het contract :
1 gemiddelde verbruik van gezinnen met 2 kinderen, waarbij mijn verbruik zelfs lager ligt
2 daadwerkelijke verbruik in bij de vorige aanbieder (op basis van telefonisch contact en doorgever meterstanden bij aanvang)

is er geen andere conclusie mogelijk dat hier sprake is van misleiding met een verdubbeling van de kosten tot gevolg.

Ontbinding van het contract met kwijting van de naheffing
Korting op mijn contract going forward en een deel uit het verleden, echter er is nog dispuut over verhoging tot aan nu nog niet (+-600 eur verhoging) er wordt erkend dat er 'onjuiste voorlichting' is gegeven. In mijn optiek misleiding waardoor ik geen schade accepteer. Na 6 a 7 keer te zijn gebeld om tot een passende oplossing te komen, is er geen verdere wijziging. Bedrijf geeft toe dat er onjuist is gehandeld, wil een korting voor 1 jaar hanteren maar richting de toekomst niet, dit betekent een verhoging van 222%door misleidende verkoop. Juridisch zelfs neigend naar bedrog. In het bedrag voor de resterende periode zit zelfs de winstmarge van Essent. Het is alsof iemand uit de bediening een kop koffie over je heen gooit, en vervolgens dit op de rekening van de gast zet, en de helft van de stomerij wil betalen. See you in court

Essent
    Geachte heer,

Wij hebben elkaar zojuist telefonisch gesproken over uw klacht op de website klachtenkompas.nl. Ik wil u bedanken voor uw tijd en het gesprek.

Als oplossing geeft u aan dat u het totale bedrag van 934,44 euro niet wilt betalen. U wilt het verschil in termijnbedragen van de oude leverancier en bij ons (30 euro) wel betalen. 12 termijnbedragen a 30 euro is 360 euro dat u wilt bijbetalen op de jaarafrekening.

Ik ben met dit voorstel niet akkoord gegaan. Daarnaast wilt u ook dat wij de termijnbedragen voor de komende periode verlagen naar 120 euro, daar kunnen we inderdaad voor zorgen.

Na ons gesprek heb ik ook nog voor u contact opgenomen met het klachtenteam van Essent. Gezien uw klacht nemen zij nu alles over van mij en nemen zij binnen 5 werkdagen telefonisch contact met u op om uw klacht te bespreken.

Angelique
    Essent Klantenservice
    Webcare

Ook een klacht indienen over Essent?