Klacht Essent: na verhuizing in Dec 2013 rekening voor Jan 2014 niet betaald

sem

Op 17 Dec verhuisd naar buiten de Essent regio . 29 Dec metereindstanden genoteerd en daarna doorgegeven .Jan. 2014 wil de Essent de maandtermijn voor het oude adres gewoon innen .Deze heb ik teruggedraaid omdat ik daar immers niet meer woonde.Ik zat op de eindafrekening te wachten.Ben toen gaan bellen en daarna mailen met Essent .Op mijn mail belde een juffrouw van Essent die vertelde dat ik moest betalen omdat de betalingen achteraf liepen .72 euro voor Jan. en de afrekening van 16,59. Ik wilde de afrekening dan eerst wel even zien en deze juffrouw beloofde die op te sturen per post.Daarna zou ze me terug bellen om erover te praten
Ik waarschuwde haar het naar het nieuwe adres te sturen.Kwam in orde werd me gezegd. Ik heb verder niets meer gehoord.Geen herinnering,aanmaning of telefoontje. Tot deze week,72 euro en 40 erbij aanmaningskosten.16,59 en 40 euro kosten . Essent bleek mijn nieuwe adres zelf pas op 3 Maart veranderd te hebben, maar komen nu wel met die hoge kosten ineens.

Kwijtschelding van ALLE aanmaankosten en niet alleen van 40 euro , maar van de gehele 80 euro.
Ik kan er niets aan doen dat er geen afrekening per post gestuurd is met een telefoontje achteraf om het te bespreken zoals beloofd. Ik heb daarna ook geen herinnering gehad ,wat ook niet kan als mijn nieuwe adres niet in de computer gezet wordt, maar nu wordt ik wel ineens geconfronteerd met hoge aanmaningskosten .

Essent
    Geachte mevrouw Martens,Op 13 maart 2014 is uitvoerig met u besproken, waarom wij niet de gehele 80 euro aanmaankosten aan u vergoeden.Op 28 januari 2014 is alsnog per e-mail (upc account) de eindafrekening verstuurd. Het bij te betalen bedrag van genoemde eindafrekening en het voorschot van januari 2014 waarop de eindafrekening is gebaseerd heeft u tot op heden nog niet aan ons overgemaakt.In overleg met de klachtenafdeling hebben wij ervoor gekozen om 40 euro van de 80 euro te laten vervallen, omdat wij fouten hebben gemaakt door u niet terug te bellen voor uitleg over uw eindafrekening en omdat wij niet eerder uw correspondentieadres correct hebben aangepast. Wel vinden wij dat u, omdat u per 28 januari de eindafrekening van ons per email heeft ontvangen, wel lang heeft gewacht om aan te geven dat u niet bent gebeld om uitleg te krijgen. Het krijgen van uitleg of het uitblijven daarvan ontslaat u niet van uw betalingsverplichting.Op basis van het hierboven genoemde blijven wij bij ons standpunt en vergoeden 40 van de 80 euro aanmaankosten.Met vriendelijke groet,Richard
    Essent Klantenservice
    Webcare
    sem
    Vorige week op 14 Maart heb ik van mijn vorige huisbaas een envelop nagestuurd gekregen met 3 ONGEOPENDE enveloppen van Essent erin!Ik neem aan dat dat uw herinneringen zijn .Ik heb dat nu pas ontvangen en heb dus nooit KUNNEN reageren op wat dan maar ook .IK ben niet in gebreke gebleven en kan dat nu bewijzen ook!Bij mij geldt ,hou u aan uw afspraken en probeer niet de ander de schuld in de schoenen te schuiven om geld te kunnen innen!Daarom- kwijtschelding van de gehele 80 euro.

Ook een klacht indienen over Essent?