Klacht Essent: Niet bereid tot oplossing

B. van de Poel

Eerdere klacht hier over Essent is verlopen doordat Essent als laatste aan de beurt, geen reactie of oplossing biedt. Hierdoor open ik klacht 2 als vervolg op klacht 1.

Bij klacht 1 zijn de 14 dagen respijt voor Essent om mijn klacht op te lossen, ver voorbij. Tussen mijn laatste contact met het bedrijf liggen meer dan 3 weken. Om onvoorstelbare reden wil Essent de klacht niet oplossen zodat ik wel gedwongen wordt dit nu zelf te doen.
Ik heb gedurende deze maanden ook kosten gemaakt in deze slepende zaak. Hierover hoor of lees ik bij Essent niets. En mijn portemonnee is kleiner dan die van Essent aangezien die honderden euro's weggeeft als je klant wordt. Mijn berekening wat ik echt aan Essent schuldig ben wordt niet betwist, de antwoorden die ik eerder kreeg en ook de enige reactie op deze site, zeggen alleen dat de zaak wordt uitgezocht.
Het echte bedrag dat ik aan Essent schuldig ben is € 19,16. dit ga ik compenseren met de kosten die ik in deze kwestie heb uitgegeven. Deze kosten zijn o.a telefoon, mails, papier, enveloppen, postzegels, aangetekende brieven, cartridgeinkt etc etc. Die kosten zijn hoger dan € 19,16 maar om van het gezeur af te zijn laat ik het daarbij. Als men wil kan ik een kwitantie uitschrijven voor de boekhouding van Essent. Bij geen reactie van Essent binnen de gestelde 14 dagen zal ik mij dossier sluiten. Op 20 september zal ik aan de consumentenbond vragen hetzelfde te doen. Reacties na 20 september 2012 worden niet meer beantwoord. Essent verzoek ik alleen via deze site te reageren: telefoontjes op mijn mijn mobiel of huistelefoon waarbij staat: afzender onbekend- worden niet opgenomen.
Met vr.gr. B van de Poel. (ex-klantnummer-170077322)

Essent
    Geachte heer Van de Poel,Allereerst bedankt voor het opnieuw kenbaar maken van uw ongenoegen.Uit de administratie blijkt dat u onlangs op 7 september telefonisch contact heeft gehad met de Klantenservice van Essent. Er is toen met u besproken dat er een correctie heeft plaatsgevonden op de oorspronkelijke Eindafrekening. Beide facturen zijn met elkaar verrekend en uiteindelijk heeft u nog een tegoed dat binnenkort naar u zal worden overgemaakt.Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.Met vriendelijke groet,Richard
    Medewerker Klantenservice
    B. van de Poel
    Geachte klantenservice, ik ben inderdaad in week 36 door u telefonisch benadert. Er zijn afspraken gemaakt conform wat u mij het laatste schrijft.
    Ik bedank Essent voor een correcte afwikkeling, jammer dat het op deze manier moest en het zoveel tijd in beslag moest nemen.
    Ben van de Poel.
    Essent
    Geachte heer Van de Poel,Allereerst bedankt weer voor uw reactie. Hopelijk gaat het voor u in de toekomst, als u nog eens klant wordt bij Essent, beter.Met vriendelijke groet,Richard
    Medewerker Klantenservice
    Essent

Ook een klacht indienen over Essent?