Klacht Essent: onbehoorlijk uitvoering van overeenkomst

SpeedyG

ik ben per maart 2016 als energieleverancier Essent uitgekozen voor vast tarief gas en vast enkel tarief elektriciteit. pakketkorting 205,- De afrekening nu per maart 2017 echter gaat uit van dubbel elektriciteit, andere tarieven, geen pakketkorting ineens servicekosten er bovenop.
ondanks feit dat ik nu een andere leverancier heb, wordt er tevens 88 voorschotnota in rekening gebracht voor niuew (niet bestaand) contract.
Totaal: 202,- euro bij betalen. Bij narekening blijk ik recht te hebben op 5 euro restorno (dus: terugvan) door essent.

ik heb er geen woorden voor dat Essent ineens een totaal andere uitvoering wil geven aan het contract en dan behoorlijk in mijn nadeel.

nieuw overzicht jaarrekening en restorno van het door Essent aan MIJ verschuldigde. De automatische incasso wordt stopgezet.

Essent
    Beste T.H. Boross,

Via deze weg wil ik u graag duidelijkheid geven over de stand van zaken.

Vorig jaar 3 januari 2016 hebben we een overeenkomst afgesloten.

In deze overeenkomst vermelden we de geldende tarieven. Hierin wordt het dubbel tarief gecommuniceerd.
    Ook vermelden we de korting waar u recht op heeft, dit is € 205,- euro. Tevens vermelden we de service- en administratiekosten in het contract. Bij betalingen via automatische incasso en AcceptEmail krijgt u een korting, deze ziet u ook terug op de jaarafrekening.

Op de jaarafrekening hanteren wij dezelfde leveringstarieven als de tarieven die op uw contractbevestiging vermeld staan. De overheidsheffingen zijn per 1 januari aangepast en wijken daarom af op de jaarafrekening. Hiervoor pakken we het aantal geleverde dagen in 2016 en in 2017 en rekenen we een gemiddelde uit.

De korting van € 205,- heeft u al eerder uitbetaald gekregen en staat vanwege die reden niet in de jaarafrekening vermeld. Dit is 29 januari 2017 uitbetaald aan het bij ons bekende rekeningnummer.

Het termijnbedrag van 10 maart van € 55,- is op de jaarafrekening meegenomen in de berekening (zie "eerder in rekening gebrachte termijnbedragen".

Het nieuwe berekende bedrag van € 88,- zou van toepassing zijn indien u bij Essent zou blijven. Dit bedrag is niet in rekening gebracht door de overstap naar een nieuwe leverancier.

Ron
    Essent

Ook een klacht indienen over Essent?