Klacht Essent: Onduidelijkheid eindafrekening en het achterwege blijven van de terugbetaling

Klachtnummer
# 136674
Gebruiker
Nabestaanden CPLMC Knubben
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Mijn voormalige partner is in Juli 2014 komen te overlijden en het huis waarin zij woonde is sindsdien niet meer bewoont. De maandelijkse betalingen gebaseerd op voorgaand gebruik bleven echter automatisch doorlopen tot de verkoop van de woning op 10/8/2015.

De eindafrekening gaf een credit bedrag van €354,78 aan (zie uw schrijven d.d. 4/8) dat overgemaakt zou zijn op het reeds niet meer bestaande rekening nummer van mijn overleden partner.

Na diverse malen gebeld te hebben waarin mij iedere keer werd verzekerd dat het bedrag overgemaakt zou worden op het juiste rekening nummer van 'de erven van..', en dat ik terug gebeld zou worden is dit tot op heden nog steeds niet gebeurd.

Na wederom gebeld te hebben op 2/11 werd mij nu medegedeeld dat er geen credit bedrag meer is daar dit is verrekend met nog openstaande rekeningen en boetes.

Er is hier niets van gecommuniceerd en het lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat het credit bedrag precies hetzelfde bedrag is dat nog openstond

De oplossing

Ik wens een duidelijke eindafrekening waarin alle termijnbedragen en werkelijke kosten vermeld staan en de directe overmaking van het credit bedrag.

1 reactie

  1. Auteur
    Essent
    Datum
    Beste heer Waltstra,

    Op 4 november heb ik telefonisch contact gehad met u over de onduidelijkheid van de rekeningen en betalingen.

    Wij hebben vanaf de jaarafrekening 2013/2014 tot en met de eindafrekening termijnbedragen in rekening gebracht. In totaal acht stuks met een totaalbedrag van 568 euro.

    De betalingen wij hebben vier betalingen ontvangen. De overige termijnbedragen en de kosten die wij in rekening hebben gebracht, hebben wij verrekend met het tegoed van de eindafrekening.

    Ik heb u een brief gestuurd waarin ik uitgebried uitleg hoe wij de bedragen hebben verrekend. De eindafrekening hebben wij aan de brief toegevoegd.

    Met vriendelijke groet,

    Rachel
    Essent Klantenservice
    Webcare

Ook een klacht indienen over Essent?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen