Klacht Essent: Ongeldige aansluiting en incasso zonder machtiging, schending privacy

Schandalighandelen123

Klacht over handelwijze Essent.

Een bekend probleem denk ik waar we nu zelf ook mee te maken hebben, energiemaatschappijen die gebruik maken van een nogal onbetrouwbaar verkoopapparaat om maar zoveel mogelijk abonnementen naar binnen te slepen. Zo is mijn moeder daar nu ook de dupe van geworden. Sinds juni werden er ineens bedragen bij haar afgeschreven die, zo bleek later, betrekking hadden op een zakelijke aansluiting. Dat er meer mis is dan alleen het handelen van het verkoopapparaat blijkt nog wel uit het volgende.

Mijn moeder (94) is sinds januari terecht gekomen in een ziekenhuis, vervolgens naar een revalidatie centrum overgebracht en sinds april definitief opgenomen in een verpleegtehuis. Dan is het op zijn minst bijzonder te noemen dat er een zakelijke aansluiting tot stand is gekomen terwijl mijn moeder niet meer thuis is geweest sinds januari, op een adres waar mijn moeder niet gewoond heeft (het huisnummer is onjuist) in een complex met aanleunwoningen, op naam van een man (mijn moeder is al 94 jaar een vrouw), waarbij dan ook nog eens zonder machtiging bedragen zijn geïncasseerd van de rekening van mijn moeder. Sinds augustus ben ik nu bezig om 1 termijn, die we niet konden storneren, terug te krijgen van Essent en anders dan standaard e-mails van Essent is er tot op heden nog steeds geen geld terugbetaald. De hele gang van zaken, van het afsluiten van een zakelijke aansluiting tot de opvolging en afhandeling van Essent is gewoon ronduit schandalig en dan druk ik mij voorzichtig uit. Ik vraag me ook oprecht af of er geen schending van privacy regels is, mijn moeder heeft geen toestemming gegeven voor het doorspelen van (sowieso onjuiste) NAW en/of bank gegevens aan om het even wie? Mijn moeder heeft ook nooit een contract gehad bij Essent.

Het zijn simpelweg onaanvaardbare fouten en heeft veel weg van oplichting.

Onmiddelijke terugbetaling onterecht betaalde termijn.

Essent
    Goedemiddag T van Breukelen,

Mijn collega van de zakelijke afdeling heeft gisteren telefonisch contact opgenomen na aanleiding van jouw klacht. Is dit gesprek naar tevredenheid afgerond?

Ik hoor graag van je!

Groetjes,
    Danisha

Ook een klacht indienen over Essent?