Klacht Essent: Ongevraagd maandbedrag verhogen

shazenveld

We hebben Essent telefonisch doorgegeven dat de woning waar deze klacht overgaat, leegstaat wegens verhuizing naar een andere woning. Het maandbedrag is toen vastgezet op 50 euro per maand. Hiervan is ook door ons een bevestiging ontvangen per mail. Een maand later met de eindafrekening, staat het nieuwe voorschot bedrag ineens op 145 euro, terwijl het huis uiteraard nog steeds leeg staat.
We hebben hierna gebeld, maar toen werd ons gelijk gezegd, dat dit nieuwe maandbedrag niet meer aangepast kon worden en dat we dit toch moesten gaan betalen.
Na wat commentaar heen en weer, hebben we gevraagd een leidinggevende te kunnen spreken, echter dit werd ook geweigerd. We konden geen manager of iemand anders aan de lijn krijgen.
Wij zijn van mening dat Essent de fout heeft gemaakt door ongevraagd het voorschot bedrag te verhogen terwijl ze wisten dat het huis leeg stond. Essent los dit op!!!!

Wij zouden graag willen dat het voorschot bedrag wordt terug gezet naar de 50 euro die we met Essent hebben afgesproken. En dat het openstaande bedrag voor rekening is voor Essent. Aangezien zij de fout hebben gemaakt en niet wij!!

Essent
    Beste mevrouw Havenveld,

Namens Essent bied ik u mijn excuses aan voor de ontstane situatie. Wij gaan met terugwerkende kracht de termijnbedragen verlagen naar 50 euro. De incassokosten van 20 euro hoeft u uiteraard niet te betalen. Binnen 3 weken is de correctie op de termijbedragen verwerkt. U dient dan wel de openstaande bedragen (totaal 100 euro, termijnbedrag januari en februari) te betalen.

Angelique
    Essent Klantenservice
    Webcare

Ook een klacht indienen over Essent?