Klacht Essent: Ongewenst contract

Klachtnummer
# 120668
Gebruiker
RKooijman
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Circa 2 weken geleden ben ik door een van jullie medewerkers aangesproken in de Mediamarkt Rotterdam centrum. Hij zei dat hij een mogelijk beter aanbod kon doen voor gas en stroom dan mijn huidige Eneco contract. Hier zat een mogelijke kleine maandlaste verlaging in. Ik heb toen gevraagd voor een informatie pakket zodat ik het thuis beter kon nakijken of dit echt te moeite waar zou zijn. Dit was geen enkel probleem, hij zou mij volledig vrijblijvend een informatie pakket toe sturen. Ik heb toen na gevraagd of dit echt vrijblijvend was en dit werd mij gegarandeerd. En plots krijg ik afgelopen vrijdag een sms dat jullie vanaf 27 juli gas en stroom aan mij gingen leveren (info pakket trouwens nooit ontvangen). Ik heb direct na deze sms ook bij jullie een klacht ingevuld. Ik heb nooit een handtekening gezet of contract gezien. Nu ben ik rond gaan kijken en blijkt dit ik niet de enige ben. Ik heb hier op klachtenkompas en of andere plaatsen meerdere mensen met dit probleem gezien.

De oplossing

Ik wil dat het contract gestopt wordt en dat ik zonder onderbreking van gas/stroom terug gezet wordt naar mijn contract met Eneco.
Daarnaast zouden de medewerkers in de Mediamarkt moeten worden aangesproken op dit soort zaken.

1 reactie

  1. Auteur
    Essent
    Datum
    Geachte heer Kooijman,

    Ik heb u zojuist telefonisch gesproken. Namens Essent wil ik u onze excuses aanbieden voor deze onterechte aanmelding. Wij nemen contact op met uw oude leverancier en zorgen ervoor dat zij de levering weer overnemen. Dit gehele proces kan 2 tot 4 weken in beslag nemen.

    Ik wil u bedanken voor het gesprek en mocht u vragen hebben dan horen wij deze graag.

    Met vriendelijke groet,

    Angelique
    Essent Klantenservice
    Webcare

Ook een klacht indienen over Essent?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen