Klacht Essent: Ongewild contract gewijzigd

Hvv

Zonder dat wij het door hadden is ons contract gewijzigd EN voor lange duur aangegaan. Dit heeft zeer waarschijnlijk te maken met ons bezoek aan de Gamma in Amsterdam in mei 2015 waar ons gevraagd is of we korting wilden op onze energierekening. We kwamen in aanmerking en er werd ons zomaar plm 20% korting beloofd. Nu we de eindafrekening binnen hebben is er helemaal geen sprake van korting. Dus, ik van plan op te zeggen, blijkt dat we nog ruim 2 jaar aan een contract vast zitten! Belachelijk. Ik voel me genaaid. Dit heeft alle schijn van misleiding en bedrog. Essent, hier gaan juli voor boeten, zeker nu ik zie dat jullie ook nog eens veel duurder zijn dan concurrenten. Jullie horen nog van mij.

Van m'n contract af en m'n geld terug.

Essent
    Geachte mevrouw Van der Veen,

Ik heb u vandaag gebeld, helaas heb ik u niet bereikt. Ik zie dat u op 11 maart reeds contact heeft gehad met onze klantenservice. Hierin is u verteld dat u akkoord bent gegaan met de overeenkomst Zeker Dalen waarvoor u in het 2e jaar 5% ontvangt en in het 3e 10% korting op het tarief van elektriciteit. Het tarief van gas zetten we voor u vast voor een periode van 3 jaar.

Op 30 mei 2015 heeft u hiervoor een bevestiging ontvangen. Hierin staat dat u wettelijk twee weken bedenktijd heeft. In deze periode hebben wij geen bericht van u ontvangen en is de overeenkomst ingegaan op 13 juni 2015. Hierdoor hebben wij een rechtsgeldig contract met u. Als u deze op dit moment verbreekt dan brengen wij een opzegvergoeding in rekening van 100 euro per product.

Ik begrijp dat dit niet het antwoord is dat u had verwacht, onze excuses hiervoor.

Angelique
    Essent Klantenservice
    Webcare
    Hvv
    Geachte Essent, in het telefoongesprek waar u aan refereert in uw reactie heb ik aangegeven dat wij niet bewust noch voornemens waren een contractwijziging door te voeren. Er was dus geen sprake van wilsovereenstemming. Dit is direct gevolg van de onvolledige informatieverschaffing van de verkoper. Daarnaast refereert u aan een e-mail die verzonden zou zijn, deze lijken wij niet ontvangen te hebben. Wij zullen u binnenkort rechtstreeks aanschrijven om via officiële weg uit dit geschil te raken

Ook een klacht indienen over Essent?