Opgelost door Essent: Ontbinding overeenkomst is niet juist

content Opgelost
Ongeloofelijk2020

Door Covid-19 is het niet allemaal makkelijk.
Betalingsafspraak gemaakt met Essent dat ik achterstallige betaling 11 september betaal.

Echter krijg ik een brief op 8 september dat mijn levering wordt stopgezet. Tenzij er een waarborgsom betaald wordt (wat voor logica is dat ? Er wordt uitstel gevraagd en Essent verwacht dat er meer betaald wordt). Op 10 september zelfs nog contact gehad met een medewerker om aan te geven dat ik het achterstallige bedrag betaal en uitstel wil voor het nieuwe termijnbedrag. Dit was ok echter nooit een bevestigingsmail gehad. Op 14 september weer gebeld om de bevestigingsmail. Nu krijg ik de mededeling dat contract wordt ontbonden. Betalingsbewijs verstuurd en al. Het bedrag is de 12e bij Essent binnengekomen. Ik heb notabene nog de 10e nog gebeld om aan te geven dat ik het betaal op de 11e.

Een nieuwe medewerker beweerd nu per mail dat einde levering is ingeschoten omdat het bedrag op de 12e bij Essent is binnengekomen. Hoe kan het dan zijn dat ik al op 8 september een brief heeft ontvangen met daarboven op nog ook eens een verkeerd bedrag. Bah!
Had verwacht dat een bedrijf zoals Essent wel zou meedenken met hun klanten en zeker tijdens Covid-19.

Ik wil dat mijn contract gewoon doorgaat bij Essent. Graag wil ik nog een bevestigingsmail ontvallen van mijn nieuwe afspraak.

Essent
    Goedemiddag,

Zojuist heb ik je gebeld maar ik kreeg je helaas niet te pakken. De anoniem gemiste oproep, dat was ik dus!

Ik vind het oprecht een hele vervelende situatie en ik wil er graag samen met je uitkomen. Er staat op dit moment eigenlijk alleen nog € 20 aanmaankosten open waarvan het betaaltermijn is vervallen. Wanneer zou je deze kunnen betalen? Zodra de betaling binnen is wil ik namelijk een herbeoordeling voor je aanvragen zodat je gewoon klant bij ons kunt blijven zonder dat je een waarborgsom hoeft te betalen.

Zou je alsjeblieft contact op willen nemen via 0900-1550? Ik heb een duidelijke notitie achtergelaten dus mijn collega weet wat er besproken moet worden. Mocht je er niet uitkomen met mijn collega van de klantenservice, neem dan contact met mij op via webcare@essent.nl en dan bel ik je zelf terug.

Groetjes Joyce
    Team Webcare Essent

Ongeloofelijk2020

Ook een klacht indienen over Essent?