Klacht Essent: Onterecht energiecontract

sad Niet opgelost
Robjes

Op 26 Augustus kregen wij een mail van energiedirect.nl waarin zij aangaven dat ze de beëindiging van ons energie contract bij hun gaan verwerken,daar deze over zou zijn genomen door Essent Zakelijk.Hier teken ik allereerst bezwaar tegen in. Wij hebben namelijk nooit met Essent hierover gesproken en zeker al geen toestemming gegeven om dit contract over te laten gaan.Het meest vreemde is nog dat op dit moment wij op vakantie waren in Tunesië dus ook helemaal geen internet of iets dergelijks bij de hand hadden. Wij hebben direct met energiedirect.nl geschakeld dat dit onterecht was en deze gaven aan Essent te bellen. Wij hebben aangegeven dit te doen na de vakantie. Na onze vakantie hebben we dan ook op 03 Oktober telefonisch contact gezocht met Essent Zakelijk, deze gaf aan dat ze een onderzoek in konden stellen en dat wij deze af moesten wachten en dit wel een paar weken gaat duren. Ik heb direct aangegeven dat ik sneller duidelijkheid wil hebben omdat wij niks aan hebben gevraagd bij Essent en ook niks met Essent te maken willen hebben. Ook heb ik de volgende punten aangegeven;Geen toestemming aan Essent gegeven. Op moment dat het over zou gaan waren wij met vakantie. Op het adres in Wieringerwerf hebben wij geen zakelijke aansluiting en kan ik daar ook niet alleen over beslissen.Op al deze punten werd verder niet gereageerd buiten dat de dame aangaf dat er op 02 Oktober 2018 toestemming was gegeven om per 25 September 2019 over te stappen naar Essent Zakelijk. Dit klopt niet want A.Hebben wij vanaf 02-09-2018 een contract voor minimaal 1 jaar gesloten met Nuon, deze liep tot 01 September 2019, Dus de datum van 25 September 2019 is ergens uit de lucht geplukt en B. Hebben wij nooit een bevestiging gehad. Ik vind het geen manier van zakendoen dat dit op deze manier in word geregeld, zonder enig contact uit het niets een mail krijgen dat we over zijn gestapt, dit vind ik heel vreemd en ook het feit dat jullie als Essent Zakelijk 0,0 begrip tonen en er ons probleem van maken.

Ik wil dat Essent alles recht gaat zetten en onze energie gewoon weer word geleverd door energiedirect.nl

Essent
    Hoi Robjes. Bedankt voor je bericht. Ik begrijp uit het eerdere contact dat er onderzoek is gestart naar of de aanmelding al dan wel, wel of niet terecht is.Hieruit is gebleken dat de aanmelding wel terecht is. Ik begrijp dat dit niet het antwoord is waarop je hoopte, maar helaas kunnen wij in deze niets meer voor je betekenen.

Groetjes, Tessa
    Webcare Essent

Robjes
Geen oplossing, ze geven nu aan dat er via een SMS akkoord is gegeven, waar ze eerder aangaven dit via een mail is gebeurd. Ook heb ik aangegeven dat ze nooit hebben voldaan aan de verplichting door een formulier beeindiging binnen bedenktermijn hebben bijgevoegd en dit aan hebben gegeven.

Ook een klacht indienen over ?