Klacht Essent: Onterecht opleggen van "vroegtijdige opzegvergoeding".

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 46166
Gebruiker
E.Drescher
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Naar een andere energie leverancier overgestapt, met inachtneming van de door Essent ingestelde opzegtermijn van 30 dagen.
De 1 jarige overeenkomst bij Essent had als einddatum 30 november 2013.
Essent heeft schriftelijk bevestigd dat de levering overeenkomst van gas / elektriciteit eindigt op 29 november2013. Via de overstapservice van mijn huidige leverancier ben ik overgestapt per 1 december 2013. Ook dit is schriftelijk bevestigd.
Na de overgang van leverancier heb ik de meterstanden doorgegeven en heeft Essent mij een eindafrekening gestuurd.
Essent heeft mij € 100,- opzegvergoeding ( 2x 50,- ) in rekening gebracht terwijl ik de looptijd van het contract netjes heb uitgediend en aan de voorwaarden heb voldaan om mijn contract bij Essent ruimschoots op tijd te beëindigen.

De oplossing

De sanctie voor "vroegtijdige opzegging" ongedaan maken en het geinde bedrag retourneren.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Essent is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

1 reactie

  1. Auteur
    E.Drescher
    Datum
    Essent reageert ( wijselijk ? ) niet want hier bestaat geen redelijke reactie op. Wie zwijgt stemt toe is hier van toepassing. Oftewel over willen stappen omdat we anders meer betalen is zonder represailles toegestaan, behalve bij Essent. Daar hanteren ze een flexible interpretatie, zelfs als het geheel volgens de regels gebeurd wordt je daar 100 Euro gekort als beloning. Zelfs klanten die gebleven zijn werden niet gespaard, maar dat was een "vergissing". Gerommel dus. Essent no more !

Uiteindelijke oplossing

Auteur
E.Drescher
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry