Klacht Essent: Onterechte incasso kosten misleiding door medewerker

Erwin

Omdat ik ben overgestapt naar een andere leverancier heb ik de automatische incasso stop gezet. Dit na telefonisch contact gehad te hebben met Essent , zei gaven aan dat geen enkel probleem was en de eindafrekening zou krijgen waar de laatste termijn in verwerkt zou worden, ik zou het dan in een keer kunnen betalen. Wat blijkt ik mag het nu wel in een keer betalen maar met een verhoging van 20 euro boete. Vervolgens direct contakt opgenomen maar de betreffende medewerker zei dat dit nou eenmaal de procedure is en de andere medewerker het vast anders bedoeld had. Er was niets aan te doen. Maar Essent ik ben toch niet gek en weet drommels goed wat mij is verteld echt Essent onwaardig

Deze 20 euro per direct intrekken

Essent
    Beste Erwin,
    Op 4 april 2016 heeft u via www.klachtenkompas.nl uw onvrede geuit omtrent de in rekening gebrachte aanmaankosten.
    Allereerst wil ik u bedanken dat u de moeite heeft genomen om uw onvrede kenbaar te maken.
    Ik heb op 5 april 2016 telefonisch contact met u opgenomen om uw klacht te bespreken.
    U geeft aan dat u telefonisch contact heeft gehad met onze klantenservice en daar te horen heeft gekregen dat u het termijnbedrag van maart kon betalen bij de eindafrekening.
    Wij hebben na dat gesprek nog een kosteloze herinnering gestuurd voor het termijnbedrag. Op basis van het telefoongesprek wat u heeft gehad heeft u deze genegeerd.
    Op 17 maart 2016 heeft u de eindafrekening ontvangen. U had tot 31 maart 2016 de tijd om deze te betalen. Het termijnbedrag stond open. Toen wij na 31 maart 2016 geen betaling hebben ontvangen, hebben wij op 1 april 2016 aanmaankosten in rekening gebracht. Tot op heden is het termijnbedrag niet betaald.
    U geeft aan dat verteld is dat het termijnbedrag op de eindafrekening zou staan. Ik vermoed dat hier sprake is van een miscommunicatie. Het termijnbedrag is verrekend op de eindafrekening, maar de betaaltermijn van het termijnbedrag blijft van kracht.
    Omdat het termijnbedrag tot op heden niet betaald is zien wij de aanmaankosten als terecht. Deze dient u te betalen.
    Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
    Dave
    Essent Webcare

Ook een klacht indienen over Essent?