Opgelost door Essent: Onterechte incassokosten en klantonvriendelijk bejegend

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 148687
Gebruiker
JV
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Medio december formeel overgestapt op nieuwe energie leverancier. Per toeval ontdek ik dat de automatische incasso van Essent nog actief is, ik blokkeer deze. Aangezien waarom mogen ze geld afschrijven als ze niet meer leveren. Begin januari ontvang ik de afrekening en plan de overschrijving van het nog openstaande bedrag. Een dag later ontvang ik een aanmaning van Essent met 20 euro incasso kosten. Klacht naar Essent gestuurd, reactie terug: gewoon betalen. Nu ben ik het niet eens met de incasso kosten aangezien ik niet eens een herinnering heb ontvangen, daarnaast vind ik de afhandeling van de klacht door Essent slecht: er wordt niet gekeken naar de situatie noch wordt er naar oplossingen gezocht.Ik hoop dat via deze weg dit alsnog rechtgezet kan worden.

De oplossing

De incasso kosten zijn naar mijn mening onterecht en ik vind niet dat ik ze moet betalen.

2 reacties

  1. Auteur
    Essent
    Datum
    Beste heer Vanthoor,

    Zojuist heb ik u telefonisch gesproken, heb ik uw verhaal aangehoord en uw situatie bekeken.

    Ik kan me voorstellen dat u er vanuit gaat dat Essent niet meer levert en de automatische incasso stopt. U wilt natuurlijk niet te veel betalen. In het vervolg wil ik u als tip meegeven om een dergelijke eindafrekening af te wachten, zodat u niet voor ongewenste verrassingen komt te staan. In overleg met u heb ik de aanmaankosten voor u weggehaald.

    Ik hoop dat we uw klacht hiermee hebben opgelost. Zoals ik al aangaf in het gesprek hopen we u volgend jaar weer te mogen verwelkomen als klant.

    Met vriendelijke groet,

    Bertine
    Essent Klantenservice
    Webcare
  2. Auteur
    JV
    Datum
    Netjes afgehandeld

Uiteindelijke oplossing

Auteur
JV
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Essent?