Klacht Essent: Onverklaarbaar hoge eindafrekening

suijkerwerk

In ons eerdere huis hadden we een voorschotbedrag van +/- 120 euro. Bij de jaarafrekening moesten we iets bij betalen of kregen een bescheiden bedrag terug.

Toen we ons huis vorig jaar verkochten, hebben we tijdelijk elders gehuurd. Omdat dit een redelijk forse woning was, hebben we het voorschotbedrag ietwat opgehoogd naar 140,- (we zijn geen koukleumen of gebruiken niet extreem veel stroom).

Inmiddels zitten we in onze nieuwbouwwoning en hebben we het huurhuis achter ons gelaten. Dit huurhuis is inmiddels voor ons niet meer toegankelijk.

Tot onze schrik kregen we gisteren te horen dat we meer dan 1000,- moeten bijbetalen. Een bedrag wat we niet aan ons gebruik kunnen terugherleiden.

Zelfs de Essent-medewerker was verbaasd. Temeer omdat we het huis net 9 maanden gehuurd hadden.

Voor ons is nu niet meer controleerbaar of het verbruik daadwerkelijk zo hoog was en zo nee, wat de andere oorzaken kunnen zijn.

Ik wil graag een onderzoek naar de absurd hoge eindafrekening. Ik kan namelijk niet controleren of mijn verbruik inderdaad zo hoog is geweest. Gezien onze verbruikt historie bij Essent is dat zeer onwaarschijnlijk.

Essent
    Beste suijkerwerk,
    Op 19 mei 2016 heeft u via www.klachtenkompas.nl een klacht geplaatst over het verbruik op uw eindafrekening. U wilt graag dat wij een onderzoek instellen naar het verbruik wat u in uw vorige woning heeft gehad.
    Op 20 mei 2016 heb ik telefonisch contact met u opgenomen om uw klacht te bespreken. Ik heb u uitgelegd dat de eindafrekening gebaseerd is op meterstanden die zijn doorgegeven door de klant. U geeft aan dat de eigenaar van wie u de woning heeft gehuurd dat heeft gedaan. Ik heb u aangegeven dat het mogelijk is dat er een fout is gemaakt met het doorgeven van de meterstanden, hoewel de verbruiken niet afwijken van voorgaande jaren. U gaat kijken of u nog overdrachtsformulieren heeft met de meterstanden toen u de woning betrok/verliet.
    Mochten de meterstanden wel correct zijn doorgegeven, dan is het mogelijk om een meterijking aan te vragen bij de netbeheerder. Dit zal de eigenaar van de woning in dat geval moeten doen. Dit brengt kosten met zich mee.
    U heeft aangegeven opnieuw contact met ons op te nemen indien de meterstanden afwijken.
    Dave
    Essent Webcare

Ook een klacht indienen over Essent?