Klacht Essent: Op basis van onjuiste informatie is mij een contract van 5 jaar aangesmeerd, dat wil ik ontbinden

M.J.A. Koeman

Ik heb vorig jaar de overstap gemaakt naar Essent. De medewerker heeft samen met mij een berekening gemaakt op basis van mijn verbruik en daar kwam uit dat ik ongeveer 30 euro goedkoper uit kwam. Daar moest ik wel een overeenkomst van 5 jaar voor afsluiten. Dit gedaan en na een half jaar kwam Essent met de melding dat mijn termijnbedrag veel te laag was vastgesteld en werd het bedrag verhoogd met ruim 80 euro. Ik heb toen aangegeven bekocht te zijn en ik wil het contract opzeggen. Maar dat kan alleen als ik een opzegvergoeding betaal van 250 euro. Alleen is het contract ten onrechte aangegaan!

Ontbinding van het contract zonder dat daar een opzeg vergoeding voor in rekening wordt gebracht.

Essent
    Beste M.J.A. Koeman,

Hartelijk dank voor uw bericht. Wat vervelend dat het termijnbedrag ineens omhoog is gegaan.

Ik zie dat het termijnbedrag verhoogd is vanwege de verhoging van de belastingen, dit is bij veel klanten gebeurd om te voorkomen dat ze moeten bijbetalen. Dit heeft niet met onze tarieven te maken en we willen u daar zeker geen vervelend gevoel bij geven.

Op de jaarrekening ziet u dat u een bedrag terugontvangt en dat wij het termijnbedrag weer naar beneden hebben gezet. Dit omdat u minder verbruikt heeft dan betaald.

Mocht u uiteindelijk toch kiezen om het contract op te zeggen dan wordt er inderdaad een boete in rekening gebracht.

Als er nog vragen zijn neem dan gerust contact met ons op.

Groeten,
    Webcare Essent

M.J.A. Koeman
Geen oplossing gekregen De verhoging van het termijn bedrag heeft niks te maken met de energie belasting. Ik zal dus naar de geschillen commissie stappen

Ook een klacht indienen over Essent?