Klacht Essent: Opgelicht binnen de kaders van wat mag door Essent?

Rob

In de Mediamarkt zijn voor mij 15 maanden geleden de energiekosten op mijn woonadres voorgerekend. Ik controleer bedragen bij mijn huidige leverancier en kan niet anders concluderen dat Essent Goedkoper is. Daar bieden zij ook nog eens een leuk welkomstgeschenk van de Mediamarkt bij van 175 euro . Mooi meegenomen. Wat doe je met zo een geschenk.. in 9 van de 10 gevallen geef je het uit. Eenmaal de papieren ontvangen van Essent blijkt dat zij helemaal niet goedkoper zijn, zelfs aanmerkelijk duurder! De bedragen voorgerekend in de mediamarkt komen niet overeen. De overeenkomst heb ik om die reden direct ongedaan gemaakt.
Nu 15 maanden later vordert Essent het welkomstgeschenk terug. met de mededeling dat dit in het contract was overeengekomen. Natuurlijk komt dit overeen, de tarieven daarentegen komen absoluut niet overeen! Ik kan niet anders doen dan betalen maar vindt dit is toch een vorm van oplichten? Ik vindt eigenlijk dat ze als excuus dat bedrag terug zouden moeten geven.

Crediteren van het betaalde bedrag als excuus voor foutief informeren .

Essent
    Beste heer Bosman,
    Op 7 april 2015 heeft u op www.klachtenkompas.nl uw onvrede geuit over het terugvorderen van het welkomstgeschenk van Essent. U geeft aan dat u in 2014 bij de MediaMarkt bent geweest en dat er andere tarieven werden beloofd.
    Ik heb u op 8 april 2015 telefonisch bereikt om uw klacht te bespreken. Ik heb u aangegeven dat in ons systeem geen enkel contact te vinden is waarover u spreekt over de tarieven. U bent na een korte periode, zonder zichtbaar klantcontact, overgestapt naar een andere leverancier. Om die reden hebben wij het welkomstgeschenk voor een deel teruggevorderd. U geeft aan dit ook te begrijpen.
    Ik heb u gevraagd of u de papieren met de tarieven in de MediaMarkt nog heeft. U geeft aan alles te weg te hebben gegooid. Wij kunnen uw klacht derhalve niet in behandeling nemen.
    Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
    Dave
    Essent Webcare

Ook een klacht indienen over Essent?