Klacht Essent: Opgelicht binnen de kaders van wat mag door Essent?
Details
Klacht
In de Mediamarkt zijn voor mij 15 maanden geleden de energiekosten op mijn woonadres voorgerekend. Ik controleer bedragen bij mijn huidige leverancier en kan niet anders concluderen dat Essent Goedkoper is. Daar bieden zij ook nog eens een leuk welkomstgeschenk van de Mediamarkt bij van 175 euro . Mooi meegenomen. Wat doe je met zo een geschenk.. in 9 van de 10 gevallen geef je het uit. Eenmaal de papieren ontvangen van Essent blijkt dat zij helemaal niet goedkoper zijn, zelfs aanmerkelijk duurder! De bedragen voorgerekend in de mediamarkt komen niet overeen. De overeenkomst heb ik om die reden direct ongedaan gemaakt.Nu 15 maanden later vordert Essent het welkomstgeschenk terug. met de mededeling dat dit in het contract was overeengekomen. Natuurlijk komt dit overeen, de tarieven daarentegen komen absoluut niet overeen! Ik kan niet anders doen dan betalen maar vindt dit is toch een vorm van oplichten? Ik vindt eigenlijk dat ze als excuus dat bedrag terug zouden moeten geven.
Gewenste oplossing
Crediteren van het betaalde bedrag als excuus voor foutief informeren .De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.