Klacht Essent: oplichterij

kissis

hallo. ik ben benadert eind februarie door 2 jongens van energie bedrijf essent die mensen aan het werven waren in albert heyn te Zoetermeer. ivm ik hoog met me stook kosten zit vroeg ik of het bij hun goedkoper kon. dat kon. ik kreeg 100 euro om te besteden bij albert heyn dat was een kaartje waar 100 euro op stond. ik had 14 daag te tijd om het te annuleren heb ik ook gedaan. er zijn denk ik meer mensen hier in gestonken. ik kreeg de naam van die mevrouw van essent waar ik het heb geannuleert had. je krijg geld terwijl essent heel goed weet dat mensen ook gaan annuleren.en dan de 100 euro met extra 40 euro terug gaan vorderen. dit is op lichterij. ik betaal helemaal niets terug. en er is ook niet gezegt dat de 100 euro terug betaalt moet worden bij annuleren. maar ik blijf bij mij huidige energie bedrijf. ivm het allemaal eve duur is en niet goedkoper.

ik heb bij essent geen contract ivm ik binnen 14 daag heb geannuleert. daar stond 14 daag voor.

Essent
    Geachte mevrouw Gorissen,

Wij hebben u op 12 december 2015 benaderd in de Albert Heijn. U heeft daar direct een cadeaukaart ontvangen ter waarde van 100 euro. Op 12 december hebben wij u hiervan ook een bevestiging per email gestuurd. In die bevestiging staat op de pagina Mijn Energieovereenkomst: Bij een voortijdige beëindiging van de overeenkomst binnen het eerste
    jaar heeft Essent het recht om de waarde van het cadeau terug te vorderen. Doordat u akkoord bent gegaan hebben wij het recht om deze terugvordering te doen.

U heeft de overeenkomst geannuleerd op 24 december 2015. Op 4 januari 2016 hebben wij u per email op de hoogte gebracht dat wij een bedrag terugvorderen van 100 euro voor het ontvangen van die cadeaukaart. Op 22 januari 2016 heeft u van ons een herinnering ontvangen omdat wij de betaling van 100 euro nog niet hadden ontvangen. Op 14 februari 2016 hebben wij u een email gestuurd dat wij 20 euro incassokosten in rekening brengen omdat wij het bedrag niet hebben ontvangen. Op 2 maart 2016 hebben wij u een laatste betaalmogelijkheid gestuurd en de incassokosten met 20 euro verhoogd.
    U dient in totaal een bedrag van 140 euro aan Essent te betalen. De incassoprocedure blijft lopen totdat de betaling door ons is ontvangen.

Angelique
    Essent Klantenservice
    Webcare
    kissis
    ik ga er zeker niet mee accord met de 100 euro plus nog 40 euro er bovenop. omdat het op lichterij is van essent. je geef mensen geen 100 euro met op zeg termijn van 14 daag. als de mensen klant worden kan de 100 euro extra van de electra af. maar niet om kopen in een winkel met 100 euro. puur oplichterij om koperij. ik zal nooit betalen. ga niet met oplichters om en praten. het is nu te hopen dat essent hier mee geleert heb. met deze oplichterij en omkoperij.
    Essent
    Spijtig om te horen dat u er zo over denkt. In de voorwaarden en het contract stond alles voor u vermeld. De kosten die in rekening zijn gebracht zijn terecht. Betaald u de kosten niet terug dan zijn wij helaas genoodzaakt om dit uit handen te geven.

Tamara
    Essent klantenservice
    Webcare
    kissis
    essent ik ben zeker niet van plan om de 120 eurto te gaan betalen. ivm jullie op lichters zijn. alle extra kosten als u het uit handen gaat geven komen voor jullie rekening.

Ook een klacht indienen over Essent?