Opgelost door Essent: Opzeggings boete

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 133048
Gebruiker
Haagland
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Heb na een jaar het 3 jarig contract opgezegd, want was in de veronderstelling dat ik een jaarcontract was aangegaan, echter het voordeel van €180 heb ik nooit ontvangen en nu bij jaareindafrekening krijg ik een boete van €200 euro, terwijl op de site van Essent de maximum boete bij contractbreuk van 3 jaar een boete staat van €125 euro. Wordt dus gewoon onterecht €75 euro van je rekening geplunderd. Buiten het feit dat ik zonder enige voordeel in het voltallige jaar gewoon de reguliere gas- en stroomkring heb betaald. Nooit meer Essent en zal het met mijn rechtsbijstandsverzekering uitvechten.

De oplossing

Gewoon de reguliere prijs afrekenen en daar komt niemand aan te kort. Spijtig dat ik niet meer wist dat ik een 3 jarig contract was aangegaan, doch nimmer het voordeel hiervan gehad.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Essent is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

1 reactie

  1. Auteur
    Haagland
    Datum
    Prima afgehandeld

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Haagland
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Essent?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen